اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

وضعیت ناخوش «سلامت» در دوران پهلوی!

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: قبل از انقلاب امید به زندگی نهایت به ۵۵ سال می‌رسید و تنها ۳۷ درصد زنان سواد خواندن و نوشتن داشتند.

وضعیت ناخوش «سلامت» در دوران پهلوی!

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در برج میلاد با حضور مقام‌های ارشد کشوری و لشکری برگزار شد.

علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در بخشی از این مراسم با اشاره به پیشرفت‌های نظام اسلامی در نظام سلامت گفت: در گذشته تعداد پزشکان بسیار اندک بود و در مجموع تعداد پزشکان به ۱۲ هزار نفر نمی‌رسید.

وی افزود: در قبل از انقلاب بیماران حتی برای دریافت خدمات سرپایی باید به تهران مراجعه می‌کردند و اکثر استان‌ها متخصص نداشتند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به محرومیت گسترده در زمان شاهنشاهی ادامه داد: در گذشته آمار مرگ و میر مادران و کودکان بسیار بالا بود، در هر هزار تولد ۱۷۴ کودک از دنیا می‌رفتند.

وی افزود: قبل از انقلاب امید به زندگی نهایت به ۵۵ سال می‌رسید و تنها ۳۷ درصد زنان سواد خواندن و نوشتن داشتند.

مرندی با بیان اینکه مردم ایران شایسته بهترین خدمات هستند، عنوان کرد: باید برای ایران شبانه روزی تلاش کرد و نباید لحظه‌‌‌ای از خدمت رسانی دریغ کرد. کمبود اعتبارات مهم است اما مهمترین ابزار نیست، بودجه را می‌توان تامین کرد و نباید کمبود بودجه را بهانه‌ای برای غفلت در اجرای طرح‌ها قرار داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول