اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله جوادی آملی: طلاب با رفتار و گفتار راه را به جامعه نشان دهند

مرجع تقلید شیعیان خطاب به طلاب جوان گفت: مبادا از خودتان غافل باشید، شما می‌توانید چراغ خوبی باشید، روش ما صراط نیست بلکه سراج است؛ باید تمام توجه‌تان به این باشد که با رفتار و گفتار خود راه را نشان دهید، همین بزرگراهی که قرآن و اهل‌بیت(ع) به ما معرفی کرده‌اند.

آیت‌الله جوادی آملی: طلاب با رفتار و گفتار راه را به جامعه نشان دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب که همزمان با سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در بیت این شخصیت حوزوی برگزار شد، طی  سخنانی اظهار کرد: خصیصه‌ای که در پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت هست در هیچ کس نیست، شاید کسی راهنمای خوبی است و حتی بر فرض که سراج و چراغ باشد، اما صراط نیست و سراج اگر شمس هم باشد تا «صراط» نباشد، بی ارزش است.

وی عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت، صراط هستند و راه‌های خدا، فطرت، سلامت جامعه و بهشت را پیامبر و امامان نشان می دهند چراکه وحی است که راه را مشخص می‌کند و تنها خدا و پیغمبر از راهی که آمده‌ایم و به راهی که می‌رویم با خبر هستند.

مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: پیامبر و امامان معصوم، هم سراج‌اند، هم صراط‌اند، مانند یک بزرگراهی که خودش هم روشن هست و شما باید درس بخوانید تا سراج شوید، راه را نشان دهید چراکه صراط اینهایند، میزان اینهایند.

وی در توصیه ای به طلاب جوان گفت: مبادا از خودتان غافل باشید، شما می توانید چراغ خوبی باشید، روش ما صراط نیست، سراج است و باید تمام توجه‌تان به این باشد تا با رفتار و گفتار خود راه را نشان دهید، همین بزرگراهی که قرآن و اهلبیت عصمت و طهارت به ما معرفی کرده‌اند.

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: صراط مستقیم و میزان الاعمال ما 14 معصوم هستند، شما وابسته به آن‌ها هستید، نه بیراهه بروید و نه راه کسی را ببندید، نیاز جامعه و اقتصاد و مردم را با رعایت ادب و اخلاق، حل کنید و اساس کار این است که تمامی کارهایتان، قربة الی الله و برابر دستور الهی باشد.

وی بیان کرد: غفلت جامعه این است که خودشان را فراموش کرده‌اند، اینکه از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم، اکثریت مردم به این فکر نیستند که آیا ما مثل یک درختی هستیم که پس از چندی خشک شده و هیزم می‌شود یا مثل یک مرغی هستیم که با مرگ، پرواز می‌کنیم، آنچه بشر و جامعه غربی را گرفتار کرده است همین غفلت است.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول