اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان خواستار گام های منسجم جهان برای مبارزه با تروریسم شد

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد که آنکارا هر اقدامی را برای مقابله با سازمان‌های تروریستی به منظور حفظ امنیت مردم ترکیه انجام خواهد داد.

اردوغان خواستار گام های منسجم جهان برای مبارزه با تروریسم شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) در خصوص جدیدترین حادثه تروریستی در نزدیکی ساختمان وزارت کشور در آنکارا تصریح کرد که ترکیه هر اقدام لازم را برای مبارزه با ترویسم و حفظ امنیت این کشور انجام خواهد داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاحیه مرکز آموزشی شورای دولتی از کشورهای دوست درخواست کرد که «گام‌های منسجمی» را برای مقابله با تروریسم انجام دهند.

وی گفت: «ما می‌خواهیم شاهد باشیم که دوستانمان در کنار محکوم کردن، گام‌های منسجمی بردارند. قابل توجه است که اظهارات تسکین‌دهنده و محکوم کردن تروریسم، مرهمی برای زخم‌های ما نیست».

وی با یادآوری این مطلب که هزاران نفر قربانی تروریسم بوده‌اند، گفت: «ما واقعاً رفتار تساهل‌آمیزی در قبال قاتلان تشنه به خون را درک نمی‌کنیم. ما نمی‌توانیم برای خود یا ملت خود، فقدان هرگونه اقدام علیه سران تروریست علی رغم فولدرهایی پر از شواهد را توضیح دهیم».

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین خواستار همکاری کشورهای جهان با ترکیه در مقابله با تروریسم شد و گفت: «ترکیه انتظار گام‌های منسجم از کشورهای دوست علیه تروریسم را دارد».

پیش از این، در پی انفجار تروریستی در نزدیکی ساختمان‌های وزارت کشور و پارلمان ترکیه در مرکز آنکارا، رئیس‌جمهور ترکیه واکنش نشان داد و تصریح کرد: امروز تروریست‌ها شکست خوردند و تروریست‌ها همواره در تحقق اهدافشان شکست خواهند خورد. (جزئیات بیشتر)

اردوغان افزود: به سازمان گولن و هیچ سازمان تروریستی دیگری اجازه نخواهیم داد که بار دیگر رویکار آیند. در خصوص سازمان‌های تروریستی که تحت پوشش فرهنگی به کشورمان می‌آیند، هوشیاریم. سازمان‌های تروریستی، آخرین نفس‌های خود را می‌کشند، چون ما همواره آن‌ها را هدف قرار می‌دهیم. 

محمد فتح الله گولن، سخنران، نویسنده و مدرس علوم اخلاقی و الهیات اهل ترکیه است؛ او که حمایت از کودتای نافرجام جولای ۲۰۱۶ در کشورش علیه «رجب طیب اردوغان» متهم است، هم‌اکنون در پنسیلوانیای آمریکا زندگی می‌کند و واشنگتن بارها مخالفتش را با تحویل فتح الله گولن به دولت آنکارا اعلام کرده است.

روابط سیاسی اردوغان و گولن در دهه‌های گذشته خوب بوده تا زمانی که جنبش گولن افراد زیادی را جذب و مشغول فعالیت‌هایی همچون تاسیس مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات حرفه‌ای و حتی ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی در ترکیه و جهان شد. اردوغان کودتا علیه دولتش در جولای ۲۰۱۶ را به دست نیروهای طرفدار گولن می‌داند؛ به همین خاطر وزرات امور خارجه ترکیه سابقاً اعلام کرده بود که عدم تحویل او به آنکارا نشانه دشمنی واشنگتن است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول