اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بیانیه جمعی از سفرای خارجی مقیم تونس در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی

جمعی از سفرای خارجی مقیم تونس در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه حمام الشط تونس اقدامات این رژیم را شدیداً محکوم کردند.

بیانیه جمعی از سفرای خارجی مقیم تونس در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، جمعی از سفرای خارجی مقیم تونس با صدور بیانیه مشترکی به مناسبت سالگرد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حمام الشط تونس، این اقدام را محکوم کردند.

همزمان با سی و هشتمین سالگرد شهدای حمله رژیم صهیونیستی به منطقه حمام الشط در منطقه جنوبی شهر تونس که در اول اکتبر ۱۹۸۵ انجام شد، جمعی از سفرای خارجی مقیم تونس با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام و اعلام اینکه حمله رژیم صهیونیستی ناقض تمام قوانین و قواعد بین‌المللی به ویژه منشور سازمان ملل متحد است، این حمله که به شهادت و جان باختن تعدادی از شهروندان تونسی و فلسطینی‌های مقیم این کشور منجر شد را شدیداً محکوم کرده و از مواضع دولت و رئیس جمهور تونس در حمایت از مردم فلسطین تقدیر کردند.

این بیانیه توسط «وائل الفاهوم» سفیر فلسطین در تونس در محل حادثه و در جریان مراسم بزرگداشت یاد شهدای این واقعه قرائت شد.

سفرای جمهوری اسلامی ایران، فلسطین، روسیه، یمن (شیخ السفرا)، ونزوئلا، اندونزی، کوبا و... از جمله سفرای امضاکننده این بیانیه هستند.

در این بیانیه آمده است: به مناسبت بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد کشتار در منطقه حمام الشط تونس که در اول اکتبر ۱۹۸۵ به دست رژیم صهیونسیتی رخ داد، ما، گروهی از سفرای مقیم در جمهوری تونس، بار دیگر حمله جنایتکارانه رژیم اشغالگر اسرائیل به حومه حمام الشط که مغایر با تمامی‌ کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه منشور سازمان ملل متحد است را محکوم می‌کنیم. این رژیم در آن زمان اعلام کرده بود که در این حمله مقر فرماندهی فلسطین را هدف قرار داده در حالی که قربانیان آن شهدا و مجروحان بی دفاع فلسطینی و غیرنظامیان تونسی بوده و خسارات قابل توجهی به منازل غیرنظامیان و ساختمان‌های خصوصی و عمومی وارد شد.

این بیانیه می‌افزاید: ما همچنین این عملیات جنایتکارانه در خاک تونس، که تجاوز به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و نقض آشکار قواعد حقوق بین‌الملل است را به شدت محکوم می‌کنیم.

سفرای امضاکننده این بیانیه در آن اعلام کرده‌اند: ما ضمن اعلام همبستگی کامل با دولت و ملت تونس و مردم فلسطین، از این فرصت استفاده کرده، حمایت خود را از مواضع شجاعانه و قاطع رئیس جمهور تونس، «قیس سعید» و دولت تونس اعلام کرده و موضع‌گیری وحدت بخش و مبارزاتی تونس در قبال حقوق مردم فلسطین را تقدیر می‌کنیم و اطمینان قطعی داریم که بزودی ملت فلسطین به حقوق کامل خود دست یافته و سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف به صاحبان آن باز خواهد گشت.

در این بیانیه عنوان شده است: ما در طول اقامت خود، بسیار تحت تأثیر علاقه‌مندی مردم تونس به فلسطین و پایبندی شدید آنها به آرمان فلسطین قرار گرفتیم و متعهد هستیم که بر مبنای اعتقاد به حقیقت، عدالت، صلح و کرامت همواره با محکومیت دائمی و همه جانبه جنایات علیه قوانین بین‌المللی و همبستگی فعال و مؤثر با مردم فلسطین همراه باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول