اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ سفید: بزودی کمک‌های بیشتر به اوکراین ارسال می‌کنیم

کاخ سفید از ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین برای رفع نگرانی‌های این کشور خبر داده است.

کاخ سفید: بزودی کمک‌های بیشتر به اوکراین ارسال می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید دوشنبه گفت ایالات متحده به زودی بسته کمکی دیگری را به اوکراین ارسال خواهد کرد تا نگرانی‌های این کشور در مورد احتمال کاهش حمایت‌های آمریکا پس از تصویب لایحه موقت بودجه ۴۵ روزه برطرف شود. 

ژان پیر در جریان صحبت‌های خود عنوان کرد: یک ائتلاف بین المللی بسیار قوی در پشت اوکراین وجود دارد و اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فکر می‌کند که می‌تواند بیشتر از ما دوام بیاورد، اشتباه می‌کند. او سخت در اشتباه است و ما به زودی بسته کمکی دیگری را برای اوکراین آماده خواهیم کرد تا نشان دهیم حمایت ما از مردم شجاع این کشور به صورت مستمر ادامه دارد. 

اظهارات ژان پیر در جریان یک نشست خبری در کاخ سفید در حالی عنوان شد که به گفته یک مقام آمریکایی، جدیدترین بسته حمایت مالی از اوکراین اوایل هفته بعد به این کشور ارائه می‌شود.  

این اعلامیه تنها دو روز پس از تصویب لایحه موقت بودجه دولت بایدن از سوی کنگره منتشر می‌شود که در آن هیچ هزینه‌ای برای کمک به اوکراین در نظر گرفته نشده بود و بودجه مربوط به کمک به این کشور در این لایحه به کلی حذف شد. موضوعی که ضربه‌ای سنگین برای «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به حساب آمد. 

با این حال جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به رغم تمام مخالفت‌ها از سوی نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه، حمایت از اوکراین را به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت خود قرار داده و سعی دارد به این واسطه در انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا نیز برنده شود. 

علاوه بر این در ماه سپتامبر، زلنسکی در دیداری با رهبران کنگره آمریکا خواستار دریافت کمک‌های بیشتر از این کشور در جریان جنگ شد. «چاک شومر» رهبر اکثریت مجلس سنا ادعا کرده که زلنسکی در جریان آن سفر به وی گفته «اگر کمک بیشتری از آمریکا دریافت نکنیم، در جنگ شکست خواهیم خورد». 

بایدن نیز روز یکشنبه در میان ترس از پایان یافتن بودجه ایالات متحده جهت کمک به اوکراین، بار دیگر از اعضای کنگره خواست تا به سرعت برای تصویب بودجه‌ای جهت ارسال کمک‌های بیشتر وارد عمل شوند. وی در این رابطه عنوان کرد که تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند اجازه دهد بودجه آمریکا برای حمایت از دولت اوکراین قطع شود. 

در حالی که بسیاری از جمهوری خواهان و دموکرات‌ها از ارسال کمک‌های بیشتر آمریکا به اوکراین ناراضی هستند، بایدن ادعا کرده است اکثریت قریب به اتفاق هر دو حزب چه در سنا و چه در مجلس نمایندگان از کمک به اوکراین برای مقابله با روسیه حمایت می‌کنند. وی در این رابطه خطاب به اعضای کنگره گفت: «بازی را تمام کنید، این کار را انجام دهید». 

اظهارات بایدن برای ارسال بسته تجهیزات نظامی در آینده به اوکراین در حالی مطرح می‌شود که پنتاگون نگران است در صورت عدم تامین و مخالفت با بودجه اضافی از سوی اعضای کنگره برای مدت طولانی قادر به ارسال سلاح به اوکراین نباشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول