اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هوش مصنوعی خلأهای یادگیری را پر می‌کند

محققان موفق به توسعه یک هوش مصنوعی شدند که مانند یک معلم خصوصی موضوعات را آموزش می‌دهد.

هوش مصنوعی خلأهای یادگیری را پر می‌کند

 به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از فست کمپانی، یادگیری یکی از اصلی ترین دغدغه های انسان در تمام مراحل سنی است. از دوران مدرسه گرفته تا دوران پیری انسان به دنبال کسب اطلاعات و مهارت های جدید بوده و هرکس از روش خاص خود این کار را انجام می دهد چرا که آموزش عمومی و همگانی برای همه افراد قابل درک نیست.

اما اخیرا محققان توانسته اند به کمک هوش مصنوعی روشی جدید را برای یادگیری ایجاد کنند که یادگیری تسلط نام دارد و هوش مصنوعی در این روش سعی می کند با آموزش نکاتی با توجه به سطح فراگیری مخاطب از موضوع، مشکلات فرد را حل کرده و پس از گرفتن آزمون به فرد اطلاع دهد که مبحث را یاد گرفته یا هنوز نیاز به تمرین دارد. گفتنی است که این روش مشابه استفاده از معلم خصوصی برای درک یک مبحث است.

این هوش مصنوعی بر بستر چت جی پی تی طراحی و فعالیت خواهد کرد و در حال حاضر در دست توسعه و آزمون توسط اساتید و معلمان است و طبق اعلام اساتید دانشگاه سویا و پابلو، این هوش مصنوعی در حال حاضر کمبود اطلاعات دارد اما توانسته است نتایج امیدوارکننده ای برای فردی که قصد یادگرفتن موضوعی را دارد، داشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول