اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تعطیلی مطب‌های آلمان در اعتراض به دولت «اولاف شولتز»

منابع خبری از بسته شدن مطب‌های پزشکان آلمان در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور خبر دادند.

تعطیلی مطب‌های آلمان در اعتراض به دولت «اولاف شولتز»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران پزشک آلمانی روز دوشنبه در اعتراض به سیاست‌های بهداشتی و اقدامات ریاضتی دولت «اولاف شولتز» صدر اعظم این کشور، مطب‌های خود را تعطیل کردند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» انجمن پزشکان در بیانیه ای اعلام کرد که صدها مطب به دلیل تورم، افزایش قیمت انرژی و کمبود نیروی کار ماهر در خطر تعطیلی قرار دارند.

«دیرک هاینریش،»رئیس انجمن پزشکان آلمان، «کارل لوترباخ» وزیر بهداشت آلمان را به خاطر اصرار بر محدودیت  بودجه و فشار بسیار بر پزشکان عمومی مورد انتقاد قرار داد.

او گفت: «ما بیماران بیشتری داریم. بچه‌ها اکنون به سنی می‌رسند که به مراقبت‌های پزشکی بیشتری نیاز دارند، اما پول کافی وجود ندارد.»

هاینریش گفت که اگر وضعیت در هفته‌های آینده تغییر نکند، تظاهرات بیشتری برگزار خواهند کرد. پزشکان در آلمان نسبت به پرداخت‌های سازمان‌های دولتی بیمه معترض هستند.

آلمان اخیرا درگیر بالاتر بودن هزینه‌های انرژی  با توجه به معیارهای جهانی بود. اگرچه دولت در حال حاضر اقداماتی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در نظر گرفته، اما اتحادیه‌ها اعتقادی به اقدامات دولت آلمان ندارند و بر این باورند اقدامات دولتی منجر به افزایش قیمت برق می‌شود.

اتحادیه های صنعتی آلمان هشدار داده‌اند که به دلیل قیمت بالای برق بیش از معیارهای جهانی، صدها هزار شغل در این کشور در معرض خطر قرار دارد.

چندی قبل، اتحادیه کارگری «وردی» در آلمان   اعتصابات گسترده  در فرودگاه‌های از جمله «فرودگاه برلین»  را هدایت کرد.  این دور از اعتصابات باعث ایجاد صف‌های طولانی‌تر برای مسافران و لغو پروازها شد. شعبه‌های منطقه‌ای اتحادیه کارگری وردی در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که این اعتصاب‌ها بر فعالیت فرودگاه بین‌المللی برلین و همچنین فرودگاه‌های «هامبورگ»، «هانوفر» و «برمن» تاثیر گذاشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول