اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گسترش اشغالگری صهیونیستها تحت پوشش کشاورزی و دامداری

منابع اسرائیلی می‌گویند که رژیم صهیونیستی به تازگی تحت پوشش پروژه‌های کشاورزی و دامداری در مناطق مختلفی از کرانه باختری، اشغالگری خود را گسترش داده است.

گسترش اشغالگری صهیونیستها تحت پوشش کشاورزی و دامداری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع صهیونیستی می‌گویند که مسئولان این رژیم علیرغم ادعاها مبنی بر توقف اشغالگری، اما همچنان به دنبال گسترش شهرک‌سازی هستند؛ البته تحت پوششهای جدید و تازه.

روزنامه اسرائیلی هاآرتض امروز یکشنبه گزارش داد که صندوق قومی یهودیان در حال تأمین مالی یک پروژه مسکونی صهیونیستی است که با پوشش پروژه‌های کشاورزی و دامداری در مناطق مختلفی از کرانه باختری در حال پیشبرد آن است.

مسئولان رژیم صهیونیستی چندی پیش، نشستهایی در العقبه اردن و شرم الشیخ مصر با تشکیلات خودگردان برگزار کردند و مطابق معمول، وعده‌های توخالی به رام الله دادند، از جمله توقف شهرک‌سازی و توقف عملیات علیه مردم فلسطین. با این حال صهیونیست‌ها بر خلاف تعهدات خود، هم شهرک‌سازی را بیشتر گسترش داده‌اند و هم بر دامنه عملیاتهای نظامی خود افزوده‌اند.

به گزارش هاآرتض، در دو سال اخیر، صندوق قومی یهودیان، چهار میلیون شکِل (واحد پول صهیونیستی) به پروژه موسوم به «توانبخشی جوانان» اسرائیلی اختصاص داده است. این جوانان عمدتا کسانی هستند که ترک تحصیل کرده‌اند.

یک منبع در این صندوق گفت: برخی از مزارعی که در کرانه باختری وجود دارد، بسیار بزرگتر از مزارع موجود در النقب و الجلیل است.

از جمله مزارعی که صهیونیستها اشغال کردند و در آن شهرک احداث کردند، «مزرعه موشیه» است که بیشتر ساکنان آن، معمولا با شهروندان فلسطینی درگیر هستند. در اراضی کرانه باختری بیشترین مزارع صهیونیستها قرار دارد و در واقع به نوعی، مرکز جذب جوانان اسرائیلی به شمار می‌رود.

گسترش دامنه اشغالگری صهیونیستها به اندازه‌ای افزایش یافته است که حتی نهادهای بین‌المللی که همگی حامی رژیم صهیونیستی هستند، به این مسئله معترض هستند.

«تور وینسلاند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه اخیرا ضمن انتقاد از گسترش شهرک‌سازی، تأکید کرد، همه شهرکهایی که صهیونیستها در کرانه باختری احداث کردند، غیر قانونی بوده و مانعی در برابر صلح به شمار می‌رود و عدم حرکت به سمت یک افق سیاسی، باعث ایجاد خلأ شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان صهیونیست باید تخریب املاک مردم فلسطین را متوقف کنند، تصریح کرد: ارتش اسرائیل باید نهایت خویشتن‌داری را از خود نشان دهد. وضعیت انسانی هم در نوار غزه بسیار نامساعد است و این بخش با قطعی برق روبروست.

پایان پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول