اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ترکیه قیمت برق و گاز صنایع را 20 درصد افزایش داد

شرکت بوتاس ترکیه قیمت گاز تحویلی به صنایع کوچک و بزرگ این کشور را 20 درصد افزایش داد.

ترکیه قیمت برق و گاز صنایع را 20 درصد افزایش داد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت بوتاس ترکیه که بازوی واردات گاز این کشور به‌شمار می‌ رود، امروز قیمت گاز تحویلی به صنایع این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 20 درصد بالا برد.

این افزایش قیمت گاز مشمول تمام صنایع کوچک و بزرگ در این کشور می‌شود و گزارشات نشان می‌دهد گاز تحویلی به نیروگاه‌های این کشور برای تولید برق هم 20 درصد افزایش قیمت داشته است.

البته از امروز قیمت برق هم 20 درصد رشد کرده و این مسئله می‌تواند صنایع تولید فولاد در ترکیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شدت تحت فشار قرار دهد.

صنایع فولادی ترکیه به خاطر عدم برخورداری از قیمت رقابتی تا پیش از این هم در صادرات با مشکل تقاضای پایین مواجه بودند، از سوی دیگر تقاضا برای فولاد در بازار جهانی کاهش یافته و همین امر کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای فعالان ترکیه‌ای سخت‌تر کرده است.

در ماه سپتامبر سال گذشته هم ترکیه قیمت برق و گاز تحویلی به صنایع این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 50 درصد افزایش داده بود.

در آن زمان دلیل افزایش قیمت این حامل‌های انرژی توسط دولت، بالا رفتن قیمت‌ها در بازار جهانی به خصوص به خاطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین عنوان شده بود.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌                                                                                          

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول