اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  سواد رسانه

65 انتقاد و خواسته قانونگذاران امریکایی از تیک تاک+ سند

محورهای شش گانه انتقادات و خواسته های نمایندگان کنگره امریکا از «شو زی چو» مدیرعامل اجرایی تیک تاک به صورت جزیی در 65 زیرمحور استخراج شد.

65 انتقاد و خواسته قانونگذاران امریکایی از تیک تاک+ سند

فارس پلاس؛ سواد رسانه‌ای - اقدام به انتشار نسخه مکتوب و تشریحی تمام محورهای انتقاد و مطالبه نمایندگان کنگره امریکا از شو زی چو مدیرعامل تیک تاک در جلسه استماع کنگره کرد. این جلسه استماع که فروردین ماه امسال برگزار شد، حاوی نکات مهم و کاربردی در خصوص نحوه مواجهه با نرم افزار غیر بومی در کشورهای دیگر است.

نسخه مکتوب منتشر شده با نام "حکمرانی پلتفرمی: ۶۵ خواسته قانونگذاران آمریکایی از تیک تاک چه بود؟" در اختیار عموم قرار گرفته است. گفتنی است مقدمه این نسخه آمده است:

 «محوریابی خواسته ها و مطالبات کنگره امریکا از مدیرعامل اجرایی تیک تاک در دسته های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، سلامت روان، اقتصادی و امنیتی انجام شده است. آنچه ملاحظه می‌کنید نگاه سریع و کوتاه به جدیت حکمرانان ایالات متحده در مورد نقش و جایگاه پلتفرم در زیست جدید شهروندان کشورها است. آنچه باید الگو و نقشه راهی برای کشور ما نیز باشد.»

لازم به ذکر است در این جلسه که نمایندگان احزاب مختلف امریکا در کنگره حضور داشتند، وحدت نظر جدی در خصوص محدودیت و نظارت دقیق بر نرم افزارهای غیربومی وجود داشت و چندین نماینده کنگره صریحا اعلام کردند، حضور مدیر تیک تاک باعث اتحاد کم نظیر جمهوری خواه و دموکرات شده است چرا که مسئله امنیت اطلاعات و داده های امریکاییان غیر قابل اغماض است. این راهبرد که اخذ تضامین و اعمال حاکمیت و نظارت در برابر نرم افزارهای دارای فراگیری ، ضروری است می تواند به عنوان یک الگو در کشور ما نیز مورد توجه باشد.

محقق: محمد لسانی

   

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول