اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دستور دادستان بهار برای جلوگیری از رهاسازی پساب‌ تصفیه‌خانه شیخی‌جان

دادستان بهار گفت: برای حفظ سلامت مردم، دستور داده شد مدیران تصفیه‌خانه از رهاسازی پساب‌ها خودداری کنند و مقرر شد تا زمان احداث کامل زیرساخت‌ها، پساب به شکل کامل و از طریق تانکر به تصفیه‌خانه شهرک شهید بهشتی منتقل شود.

دستور دادستان بهار برای جلوگیری از رهاسازی پساب‌ تصفیه‌خانه شیخی‌جان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، دادستان بهار از تصفیه‌خانه شیخی‌جان مربوط به تصفیه آب تالوار و نیز از محل خروج پساب تصفیه خانه به همراه مدیران اداره بهداشت، محیط زیست و منابع آب شهرستان عصر امروز بازدید کرد.

دادستان بهار در این باره عنوان کرد: متأسفانه زیرساخت‌های لازم برای جداسازی لجن و ارسنیک از پساب وجود ندارد و پس از خروج از تصفیه‌خانه، کشاورزان زمین‌های پایین‌دست با احداث یک سد خاکی اقدام به جمع آوری پساب تصفیه‌خانه و آبیاری محصولات کشاورزی می‌کنند.

ایمان شکوهیان افزود: به همین دلیل برای حفظ سلامت مردم، دستور داده شد مدیران تصفیه‌خانه از رهاسازی پساب‌ها خودداری کنند و مقرر شد تا زمان احداث کامل زیرساخت‌ها، پساب به شکل کامل و از طریق تانکر به تصفیه‌خانه شهرک شهید بهشتی منتقل شود.

وی گفت: از طرفی با توجه به آلوده بودن پساب، نمونه هایی از محصولات هندوانه، خیار و کدو جمع آوری برای آزمایش به اداره بهداشت داده شد و به منظور جلوگیری از آبیاری، دستور جمع آوری موتورها و پمپ‌های استقرار یافته در محل ذخیره‌سازی پساب نیز صادر کردیم.

وی ادامه داد: موضوع احداث سد خاکی با تنظیم گزارشی از سوی اداره منابع آب به اطلاع رییس دادگاه بخش لالجین رسید تا اقدامات لازم و قانونی در این راستا انجام گیرد، همچنین مراتب الزامات قانونی درباره پساب تصفیه خانه به مدیر کل شرکت آب منطقه‌ای استان به شکل حضوری ابلاغ شد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول