اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

جریمه فوتبالی‌ها را مردم می‌دهند؛ این قسمت: ۸۰۰ هزار دلار

ضعف مدیریت و جریمه‌های سنگین و ادامه‌دار باشگاه‌های فوتبال ایران توسط فیفا تمامی ندارد؛ هزینه بی‌تدبیری‌ها و سومدیریت‌ها از جیب چه کسانی پرداخت می‌شود؟

جریمه فوتبالی‌ها را مردم می‌دهند؛ این قسمت: ۸۰۰ هزار دلار

فارس پلاس؛ روایت روز - رافائل سیلوا، مدافع برزیلی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش از این باشگاه به فیفا، شکایت کرده بود. فیفا باشگاه استقلال را به پرداخت ۸۰۰ هزار دلار بابت مطالبات سیلوا محکوم کرد!
 

مشابه این اخبار در روزهای گذشته به قدری منتشر شده است که تبدیل به اخبار تکراری شده است. فوتبالی که از پول بیت‌المال تغذیه می‌‌شود، به‌جای اینکه اخبار خوش را به مردم مخابره کند، هربار اخبار جریمه‌های سنگین در سایه مدیران ضعیف باشگاه‌ها و فدراسیون، به گوش مردم می‌رساند. حالا نگاهی به اخبار جریمه‌های فوتبال ایران توسط فیفا که در یک ماه اخیر رونمایی شده است، می‌اندازیم:

۱. اواخر شهریور ۱۴۰۲: رضا درویش در برنامه فوتبال برتر تایید کرد که فیفا جریمه دویست هزار یورویی را تایید کرده و پرسپولیس باید این رقم ۱۰ میلیاردی را به بوژیدار پرداخت کند. به این ترتیب میزان دریافتی رادوشویچ یک میلیون یورو خواهد بود که البته در صورت تاخیر در پرداخت قسط چهارم ۲۰۰ هزار یورو دیگر هم اضافه می‌شود.


۲. اواسط شهریور ۱۴۰۲ : ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال و روی ماتا از دستیاران او به دلیل عدم دریافت مطالبات‌شان از باشگاه استقلال به فیفا شکایت کرده بودند.فیفا پس از بررسی پرونده، باشگاه استقلال را به پرداخت مطالبات ساپینتو به مبلغ ۳۰۰ هزار دلار و ۲۵ هزار دلار برای ماتا محکوم کرد.
 


۳. اوایل شهریور ۱۴۰۲ : فیفا به دنبال شکایت عزیزبک آمانوف، هافبک ازبکستانی سابق تیم فوتبال استقلال رأی این پرونده را دو روز پیش اعلام و به باشگاه استقلال ابلاغ کرد. در این رأی، باشگاه استقلال به پرداخت ۵۱۲ هزار دلار بابت قرارداد آمانوف محکوم شده است.
 


اینها تنها بخشی از جریمه و محکومیت‌های سنگین فیفا است که برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وضع کرده است. در گذشته نیز این اخبار بوده و بعید نیست که با این روند در مدیریت باشگاه‌ها، شاهد جریمه‌های دیگری از فیفا باشیم. بعد از سنگین‌ترین جریمه ایران در قراداد ویلموتس (سرمربی سابق تیم‌ملی) همچنان نوار جریمه‌ها ادامه دارد و کسی هم بابت این موضوع در پای میز محاکمه حاضر نمی‌شود!
 


سنگین‌ترین جریمه تاریخ فوتبال ایران توسط فیفا


اعداد و ارقام قراردادهای باشگاه با بازیکنان و مربیان شفاف‌سازی نمی‌شود، تنها چیزی که مردم بعد از بسته شدن قرادادها می‌شنوند، اعداد محکومیت و جریمه‌های فیفا است! همه اینها درحالی اتفاق می‌افتند که فوتبال ایران با این هزینه‌های گزاف بهره‌وری لازم را در جام باشگاه‌های آسیا و جام جهانی نداشته است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول