اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اراضی عظیمیه به فضای ساخت و ساز استان قزوین اضافه می شود

استاندار قزوین از حل مشکلات اراضی ۴۰۰ هکتاری عظیمیه و اراضی اوقافی در شهرها و روستاهای استان قزوین خبر داد و گفت: تامین زیرساخت های اراضی عظیمیه در مرکز استان و اراضی اوقافی در شهرها و روستاها در حال انجام است و این مناطق در آینده ای نه چندان دور به فضای ساخت و ساز استان اضافه خواهند شد.

اراضی عظیمیه به فضای ساخت و ساز استان قزوین اضافه می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد مهدی اعلایی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات شهیدسلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موضوع تورم روستایی و شهری در استان قزوین یکی از اصلی ترین دغدغه های تیم مدیریت عمرانی استان است.

وی افزود: اواخر سال گذشته تورم شهری و روستایی استان قزوین در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده بود که با پیگیری ها و برنامه ریزی های صورت گرفته توسط مجموعه مدیریتی استان در مسیر اصلاح قرار گرفت و در حال حاضر به جایگاه دوازدهم کشوری رسیده ایم.

استاندار قزوین با دستور ویژه ای خواستار تلاش بیشتر مدیران دستگاه های اجرایی جهت کاهش اجاره مسکن در قزوین شد و گفت: مهار شاخص های کلی تورم به خصوص در حوزه اجاره مسکن نیازمند توجه بیشتر مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط می باشد، البته اقدامات زیرساختی در این حوزه شروع شده که باید در زمان معقول به نتیجه مثبت برسد.

این مسوول اضافه کرد: یکی از ظرفیت های ویژه استان قزوین در حوزه تولید، موضوع مسکن است که با رایزنی های انجام شده در سطح ملی، در آینده ای نه چندان دور دریچه ورود سرمایه گذاران حوزه ساخت و عرضه مسکن به استان قزوین باز خواهد شد.

اعلایی از حل مشکلات اراضی ۴۰۰ هکتاری عظیمیه و اراضی اوقافی در شهرها و روستاهای استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: تامین زیرساخت های اراضی عظیمیه در مرکز استان و اراضی اوقافی در شهرها و روستاها در حال انجام است و این مناطق در آینده ای نه چندان دور به فضای ساخت و ساز استان اضافه خواهند شد.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به حوزه گردشگری در سند سرمایه گذاری استان شد و افزود: میزان قابل توجهی از رشد اقتصادی استان قزوین در گرو رشد حوزه گردشگری است. موضوعی که تا به امروز مغفول مانده و باید در سند سرمایه گذاری استان به صورت جدی به آن پرداخته شود.

استاندار قزوین در پایان گفت: حضور گردشگر و رونق گردشگری در استان قزوین موجب رشد و تعالی اقتصادی استان خواهد شد و تحقق این امر مهم، همراهی جدی مردم و مسوولین را می طلبد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول