اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افسر اطلاعاتی سابق آمریکا: اوکراین با پیروی از غرب، حکم مرگ خود را امضا کرده است

افسر اطلاعاتی اسبق آمریکا تصریح کرد که کی‌یف به دلیل پیروی از سیاست‌های غرب، محکوم به از دست دادن بخش‌های زیادی از سرزمین اوکراین است.

افسر اطلاعاتی سابق آمریکا: اوکراین با پیروی از غرب، حکم مرگ خود را امضا کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسکات ریتر» افسر اطلاعاتی پیشین ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با کانال یوتیوبی «میدوسترن مارکس» تأکید کرد که اوکراین به واسطه تداوم اطاعت از غرب در تمامی امور، محکوم به از دست دادن حتی بخش‌های بیشتری از سرزمینش است.

وی تصریح کرد: «نمایندگان اوکراین به ترکیه رفتند. نشست‌هایی برگزار شد که در خصوص حل و فصل این جنگ توافق‌هایی صورت گرفت. روسیه شرایط فوق‌العاده‌ای را پیشنهاد داد اما ناتو و غرب به آن‌ها اجازه ندادند که این شرایط را بپذیرد و در نتیجه، قلمروهایی از اوکراین (در مقابل روسیه) از دست رفت».

افسر بازنشسته اطلاعاتی ایالات متحده تصریح کرد، از آن‌جایی که کی‌یف از شروط پیش‌نویس توافقنامه استانبول درباره حل و فصل مسئله اوکراین پیروی نکرد، این کشور خطر از دست دادن خارکف، سومی، دنیپروپتروفسک، نیکلایف و اودسا را با خود به همراه دارد.

این مقام سابق اطلاعاتی آمریکا با اشاره به این موارد نتیجه‌گیری کرد: «اوکراین، بازی تمام شده است. خودت حکم اعدامت را امضا کردی. اگر توافقات استانبول را اجرا می‌کردی، می‌توانستی دست نخورده باقی بمانی».

در ماه ژوئن، «ولادیمیر پوتین»، به هیأت آفریقایی، پیش‌نویس توافق استانبول در خصوص بی‌طرفی و ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین راکه دربهار 2022 آماده شده بود را ارائه داد که در آن همه‌چیز از شمار نیروهای مسلح یا یگان‌های تجهیزات نظامی و پرسنل نظامی مشخص شده بود.

رئیس‌جمهور اوکراین سپس یادآوری کرد که پس از آن‌که روسیه نیروهای خود را از کی‌یف خارج کرد، مقام‌های اوکراینی این توافق را زیرپا گذاشتند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی، آمریکا و انگلیس با وضع تحریم علیه روسیه و ارسال انواع تسلیحات سبک و سنگین، نقش پررنگی در دامن زدن به جنگ اوکراین داشته‌اند.

کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و آموزشی کشورهای غربی به اوکراین در حالی است که وزارت خارجه روسیه هشدار داده این کشورها با آتش بازی می‌کنند. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه چهارشنبه (۲۷ سپتامبر، پنجم مهر) گفت حمله جمعه ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) اوکراین به «سواستوپول» در هماهنگی نزدیک با متخصصان آمریکایی و بریتانیایی انجام شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تأکید کرده پمپاژ تسلیحات به اوکراین از سوی کشورهای غربی به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیرات منفی به همراه خواهد داشت.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم تأکید کرده ایالات متحده و کشورهای دیگر عضو  ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین و آموزش نظامیان این کشور در قلمروهای بریتانیا، آلمان و ایتالیا و کشورهای دیگر مستقیماً در جنگ اوکراین مشارکت دارند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول