اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دولت و سپاه برای رفع مشکل آب شرب روستاهای خوزستان چه کردند؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی مشکل ۷۷۶ روستای استان را برطرف کرده است و علاوه بر آن ۱۸۶ روستای دیگر مشکل آب آنها برطرف شده است.

دولت و سپاه برای رفع مشکل آب شرب روستاهای خوزستان چه کردند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، در مراسم افتتاحیه پروژه‌های آبرسانی در شهرستان کارون اظهار داشت: امروز بهره برداری از ۷ پروژه آبرسانی به ۶ روستا و ۲ منطقه شهری با اعتبار هزینه شده ۱۴ میلیارد تومان اجرایی شده است تا جهاد آبرسانی به روستاهای شهرستان کارون نیز وارد مدار بهره‌برداری شوند.

وی افزود: عملیات اجرایی ۶ طرح آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در شهرستان کارون اجرایی می شود.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به روستاهای این شهرستان بیان کرد: افتتاح طرح آبرسانی به روستاهای قطعه طرفی، خضیریات، سوسیه سادات، سوسیه باوی، شهرک ربیع، شهید منتظری و عطیش و مکطوع با جمعیت تحت پوشش بیش از ۵ هزار نفر از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: در روند اجرایی این پروژه های آبرسانی بیش از ۱۱/۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه اجرایی شده است تا این روستاها در جهاد آبرسانی از آب شرب پایدار بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد: از آغاز دولت سیزدهم در خوزستان بیش از ۱۸۳۰ روستای خوزستان از آب شرب پایدار و سالم بهره مند شده است و آبرسانی به روستاهای دارای مشکل با سرعت در حال اجرا هستند و عزم دولت سیزدهم برای حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان جزم است و شرکت آب و فاضلاب خوزستان ۲۴ساعته در تلاش هست تا عقب ماندگی های گذشته در این بخش را جبران کند.

کرمی نژاد تصریح کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در قالب پروژه های محرومیت زدایی مشکل ۷۷۶ روستای استان را برطرف کرده است و علاوه بر آن ۱۸۶ روستای دیگر مشکل آب آنها برطرف شده است.

وی با اشاره به قرارداد جدید پروژه محرومیت زدایی در جهاد آبرسانی خوزستان تصریح کرد: در قرارداد جدید جهاد آبرسانی۲۵۳۵ میلیارد تومان قرارداد محرومیت زدایی در خوزستان است و مابقی روستاهایی که مشکل آب دارند با این قرارداد مشکل آب آنها برطرف می شود.
 
کرمی نژاد با اشاره پیشرفت فیزیکی پروژه فاضلاب شهرستان کارون تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه فاضلاب در شهرستان کارون در مرحله ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و پنج ایستگاه پمپاژ تا پایان سال وارد مدار بهره برداری می شوند.

وی با اشاره به پیگیری حل مشکل آب شرب شهرستان کارون گفت: تصفیه خانه آب کوت امیر با پیگیری آیت الله حیدری در حال انجام است و جلسات متعددی گرفته شده است که جا دارد از نمایندگان محترم در استان و همچنین استاندار محترم خوزستان تشکر کنم که همیشه به ما کمک کرده اند.

کرمی نژاد به حل مشکل آب شرب تمام روستاهای حمیدیه اشاره کرد و گفت: مشکل آب تمام روستاهای حمیدیه کامل برطرف شده است و فقط یک روستا در شهرستان حمیدیه باقی مانده است و پروژه آبرسانی آن هم در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند و با تلاش و پیگیری‌ها در تابستان امسال مشکل خاصی نداشتیم و روستاهای دارای مشکل که سالیان سال مشکل داشتند از آغاز دولت سیزدهم مشکل آنها برطرف شده است و دیگر روستاها هدف هم در قرارداد جدید برطرف می شوند.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول