اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

علمای شیعه و سنی پرچمداران وحدت بین مذاهب باشند

معاون حوزه علمیه قم گفت: اختلافات فکری و مذهبی جزئی است، باید همگان به‌خصوص علمای شیعه و سنی پرچمداران وحدت باشند.

علمای شیعه و سنی پرچمداران وحدت بین مذاهب باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی معاون حوزه علمیه قم امروز در  سی و پنجمین همایش بزرگ وحدت با موضوع پیامبر اعظم(ص) قرآن  و اهل بیت(ع) محور اتحاد امت اسلامی که با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از علمای اهل‌ سنت و شیعه در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: راز سعات مسلمانان و جامعه بشری، الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) است.

وی با تأکید بر شناختن صفات پیامبر(ص)،  اولین و مهمترین صفت رسول خدا(ص)، عبودیت و بندگی عنوان کرد و گفت: باید کارها و اعمال را با نیت خالص برای کسب رضایت خداوند انجام داد و خدا را ناظر بر رفتار و گفتار خود بدانیم.

معاون حوزه علمیه قم داشتن تقوا را در قالب شاخص‌ترین ویژگی پیامبر(ص) عنوان کرد و افزود: تقوا تنها به معنی ترک گناهان معروف و بزرگ نیست، بلکه به معنای خویشتن‌داری و دوری از کل گناهان است؛ برای صدور بیشتر اتقلاب به جهان باید جامعه به اوج تقوا برسد.

وی محبت و مودت را از دیگر ویژگی‌های پیامبر(ص) دانست و گفت: شیعه و سنی باید به هم محبت کنند اختلافات فکری و مذهبی جزئی است، شیعه و سنی باید فدایی هم باشند این به معنای وحدت واقعی است.

زمانی اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را از وحدت امت آن دانست و گفت: اقتدار ایران اسلامی در برابر دشمنان بی‌نظیر است بطوریکه هیچ کدام از دشمنان جرأت نگاه چپ به کشور را ندارند، لذا باید همگان به‌خصوص علمای شیعه و سنی پرچمدار وحدت بین مذاهب باشند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول