اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

۸۰ درصد مطالبات شالیکاران مازندرانی پرداخت شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: شالیکوبی ها و تعاونی های روستایی که برنج تولیدی سال گذشته شالیکاران مازندرانی را به انبارهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تحویل دادند، ۸۰درصد از مطالبات خود را دریافت کردند.

۸۰ درصد مطالبات شالیکاران مازندرانی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عباسعلی وفائی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران امروز در گفت‌وگویی، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از تولید محصولات کشاورزی و رونق بخشی به بازار برنج، شالیکوبی‌ها و تعاونی های روستایی که برنج تولیدی سال گذشته شالیکاران مازندرانی را به انبارهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تحویل دادند، ۸۰درصد از مطالبات خود  را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه پرداخت وجه برنج پرمحصول به صورت هفتگی و پس از تحویل و تائید لیست کشاورزان شالیکار توسط مدیریت های جهاد کشاورزی هر شهرستان انجام می‌شود، افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون بیش از ۱۹۰میلیارد تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد تحویل برنج پرمحصول پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران بیان کرد: تاکنون بیش از ۶هزارتن برنج پرمحصول ندا و شیرودی تولید سال ۱۴۰۱ پس از ارزیابی توسط کارشناسان خبره محلی و کارشناسان مرکز تحقیقات برنج، از مراکز طرف قرارداد خریداری شد.

وفائی‌نژاد، ارزش برنج خریداری شده از مراکز طرف قرارداد را تا پایان روز گذشته مبلغ  ۲۳۵میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تاکنون ۸۰درصد از این وجه به حساب شالیکوبی‌داران و تعاونی روستایی استان واریز شد.

وی یادآور شد: با اجرای طرح خرید برنج پرمحصول سال گذشته در استان مازندران، تاکنون قرارداد تحویل بیش از ۱۹هزار تن برنج ندا، شیرودی و فجر در بسته بندی‌های ۱۰کیلویی با شالیکوبی‌ها و تعاونی روستایی استان منعقد شد.

وفائی‌نژاد با اعلام اینکه طرح خرید برنج تولیدی سال گذشته تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، افزود: در صورت ابلاغ دستورالعمل جدید برای خرید برنج تولید شده در سال ۱۴۰۲،‌  این اداره کل آمادگی لازم برای اجرای آن و راه‌اندازی مراکز خرید در دیگر شهرستا‌ن‌ها را دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول