اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نوجوان  /  بوفه

آشپزی نوجوانانه| پیراشکی قارچ درست کنیم

این روزها که مدارس باز شده است، حتما بین ساعت درس خواندن، دل‌تان یک میان‌وعده خوشمزه می‌خواهد.

آشپزی نوجوانانه| پیراشکی قارچ درست کنیم

به گزارش فارس نوجوان، این روزها که مدارس باز شده است، حتما بین ساعت درس خواندن، دلتان یک میان وعده خوشمزه می‌خواهد. ما به شما غذاها و میان وعده‌های سریع و راحت را یاد می‌دهیم که در کنار خانواده تهیه کنید.

این قسمت: پیراشکی قارچ

مواد لازم برای 6 نفر: قارچ خرد کرده: 750 گرم/ تره فرنگی: 2 ساقه کوچک/ کره: 25 گرم/ آرد برنج: یک قاشق سوپ‌خوری/ خامه: 4 قاشق سوپ‌خوری/ خمیر هزارلا: 500 گرم( این خمیر را می‌توانید از فروشگاه‌ها و لوازم قنادی تهیه کنید)/ تخم مرغ: یک عدد/ نمک و فلفل: به میزان لازم 

روش تهیه:

فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید و سینی فر را چرب نمایید. حالا قارچ را در تابه مناسبی بریزید و 5 دقیقه روی حرارت تند، تفت دهید و نمک و فلفل بزنید. سپس تره‌فرنگی‌ها را هم حلقه‌ای خرد کنید و 10 دقیقه در کره تفت دهید تا طلایی شود.

در تابه دیگری آرد برنج و خامه را بریزید و بگذارید یک دقیقه روی حرارت بپزد تا کمی غلیظ شود و بعد قارچ و تره‌فرنگی را به آن اضافه کنید و بگذارید خنک شود.

خمیر هزارلا را روی سطح آرد پاشیده و ضخامت 4ـ3 میلی‌متر باز کنید و با برش به قطر 12 سانتی‌متر، 6 دایره از خمیر ببرید. سپس مایه تیه شده را روی خمیرها بگذارید و خمیر را تا بزنید که به شکل نیم دایره درآید. لبه‌های خمیر را مرطوب کنید و به هم بچسبانید. 

حالا پیراشکی‌ها را با فاصله‌ در سینی بچینید و رویشان را با تخم‌مرغ همزده زرین کنید. اکنون سینی را در فر بگذارید تا پیراشکی‌ها به مدت 25 دقیقه بپزد. 

برای ارتباط با ما به آی‌دی Farsnojavan@ در شبکه «شاد» پیام دهید؛ همچنین اخبار ما را در کانال فارس نوجوان در شبکه «شاد» به آدرس Fars_nojavan@ مشاهده کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        همراه اول