اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نگرانیِ مقام نظامی صهیونیست‌: تفرقه‌ها در اسرائیل خطرناک است

یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی در واکنش به درگیری‌های اخیر شهرک‌نشینان در تل‌آویو، شکاف موجود را «خطرناک» توصیف کرده و درباره تسری آن به تشکیلات نظامی هشدار داد.

نگرانیِ مقام نظامی صهیونیست‌: تفرقه‌ها در اسرائیل خطرناک است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، به درگیری‌های داخلی تل‌آویو واکنش نشان داد و درباره احتمال تسری‌یافتن شکاف و دو قطبی‌های داخلی به نهادهای نظامی ابراز نگرانی کرد. 

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» هالوی تاکید کرد: شکاف سیاسی کنونی اسرائیل، در تشکیلات نظامی عمیق‌تر خواهد شد؛ تفرقه به درون خود ارتش نیز سرایت خواهد کرد و این خطرناک است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر گفت: تداوم حمله به رهبران، افسران و سربازان ارتش اسرائیل موضوعی بسیار خطرناک است و تهدیدی بزرگ برای وحدت ارتش محسوب می‌شود.

هالوی در ادامه تصریح کرد: تشدید دوقطبی‌ها و تفرقه در جامعه اسرائیل پدیده خطرناکی است. 

طبق گزارش رسانه‌های عبری، درگیری‌های میدان دیزنگوف در مرکز تل‌آویو روز یکشنبه و در آستانه تعطیلات روز غفران، در حالی آغاز شده که سازمان‌دهندگان مراسم یهودیان و افراطیان ارتدوکس مدعی شدند که توسط تظاهرکنندگان مخالف کابینه «بنیامین نتانیاهو» مورد حمله قرار گرفته‌اند.

شهر تل‌آویو شب گذشته‌اش، دوشنبه هم شاهد تظاهرات و برخوردهای خشونت‌آمیز در جریان مراسم‌های مربوط به روز غفران بوده است؛ طی این مراسمات گروه‌های مذهبی افراطی برای جداسازی مردان و زنان در میادین و خیابان‌های شهر تلاش می‌کردند که با اعتراض شهرک‌نشینان مواجه شدند.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه، ۲۶ سپتامبر به درگیری‌ها در خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داده و گفته بود: «نمونه‌ای تکان‌دهنده و دردناک را دیدیم؛ از اینکه چگونه درگیری داخلی در درون ما تشدید می‌شود و به مرز خود می‌رسد.  چطور به این وضعیت وحشتناک رسیدیم؟ کسانی که به آتش این درگیری‌ها اضافه می‌کنند، تهدیدی واقعی برای اتحاد اسرائیل به شمار می‌روند».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول