اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

علامه دهر اَبَرمرد معرفت نفس و معارف بود

استاد برجسته آیت الله حسن زاده آملی با اعلام اینکه علامه دهر ابرمرد معرفت نفس و معارف بودند، گفت: روستای ایرا غار حرای حضرت علامه حسن زاده آملی است.

علامه دهر اَبَرمرد معرفت نفس و معارف بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، آیت الله عباسی خراسانی عصر امروز در دومین سالگرد ارتحال ملکوتی عارف واصل، علامه ذوفنون و سالک توحیدی حضرت آیت الله حسن حسن زاده آملی، در روستای زادگاهش ایرا بخش لاریجان، اظهار کرد: حضرت علامه حسن زاده مظهر سمیع و بصیر بود.

وی با اشاره به نقش ولایی و ولایتی حضرت علامه ذوفنون،گفت: ایشان سیر جسمانی و معرفتی داشتند و می فرمودند سوره اسرا سفرنامه الهی پیامبر اسلام است و به اخلاق علمی و عملی پیامبر اسلام اقتدا می کردند.

شاگرد برجسته آیت الله حسن زاده آملی با بیان اینکه تعبیر مقام معظم رهبری از معظم له سالک توحیدی، عالم ربانی، نادره دوران و علامه ذوفنون است، بیان کرد: سیر علامه دهر از روستای ایرا شروع شد همانگونه که تابع رسول اکرم بودند زیرا علامه تابع خاص پیامبر اسلام بود.
وی تصریح کرد: روستای ایرا، غار حرای حضرت علامه حسن زاده آملی است و سیر ایشان از آمل، تهران و قم ادامه داشت و با کوله باری از معرفت، سیر علمی و علمی دوباره به زادگاه خود بازگشتند چنانکه  پیامبر اسلام از مکه معراج را آغاز کرد، نادیدنی ها را دیده و ناگفتنی ها را شنیدند تا دوباره به مدینه و مکه بازگشتند.

عباسی خراسانی با اعلام اینکه ویژگی سالک توحیدی و عالم ربانی اهل جنت از نگاه امام صادق(ع)، یادآور شد: وجه منبسط و چهره باز برای جذب افراد داشتند، معظم له صاحب قلبی رئوف و دلی مهربان بوده و زبان لطیف و نرم داشتند.
وی بیان کرد: در خصلت های شناسنامه معرفتی و سیر و سلوکی حضرت علامه حسن زاده آملی آمده است که در خوش رویی زبانزد بودند و نام حسن برازنده شان بود، گفت: آثار ایشان به خصوص الهی نامه را حتما دریابید و عمیق مطالعه کنید.

این واعظ نام آشنا با اعلام اینکه علامه دهر ابر مرد معرفت نفس و معارف بودند، ادامه داد: خصوصیت شان این است که اگر دیگران کارهای عرفانی را از نظر و علم شروع کرد استادمان از بصر و نادیدنی ها کارش را آغاز کرد.

 

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول