اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بیماری‌های قلبی و عروقی عامل اصلی مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۷ مهر روز جهانی قلب گفت: شناخت عوامل بیماری‌ در پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر است.

بیماری‌های قلبی و عروقی عامل اصلی مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد ملک‌زاده با اشاره به ۷ مهر ماه روز جهانی قلب گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی اولین عامل مرگ و میر در جهان، ایران و حتی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از ماموریت‌های معاونت بهداشتی این است که جلوی سکته قلبی و عروقی گرفته شود.

وی بر لزوم شناسایی عوامل بیماری‌های قلبی و عروقی تاکید کرد و گفت: سبک زندگی و داشتن تغذیه سالم برای پیشگیری از افزایش چربی و کلسترول خون موثر است‌.

این مسوول بیان کرد: کم تحرکی یکی دیگر از عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است که باید مردم، خانواده‌ها و مدارس را به داشتن تحرک و انجام ورزش دعوت کنیم.

ملک‌زاده ادامه داد: مصرف سیگار و دخانیات از دیگر عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است و دخانیات نه تنها باعث ابتلا به بیماری قلبی و عروقی می‌شود بلکه عامل اصلی سرطان ریه است اما این افراد از دخانیات استفاده می‌کنند که مشکلات این چنینی هم وجود دارد‌.

وی بر اصلاح شیوه صحیح زندگی تاکید کرد و گفت: کنترل و مدیریت استرس و اضطراب در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مهم است چرا که پیشرفت تکنولوژی باعث افزایش استرس‌ها شده که مدیریت استرس مهم است.

همچنین مدیر پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: اورژانس قلب در بیمارستان امام سجاد (ع) راه‌اندازی شده است که این بخش باید به امکانات و تجهیزات مورد نیاز مجهز شوند تا بیماران برای درمان مجبور نشوند به استان‌های همجوار مراجعه کنند.

بهمن رشیدپور بیان اینکه عوامل خطر فشار خون و دیابت با بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط است، گفت: گام‌های عملیاتی در راستای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی برداشته شود و با شناخت عوامل بیماری‌های قلبی و عروقی از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول