اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آغاز پنجمین دوره اعطای جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) با حضور رئیس جمهور

مراسم افتتاحیه جایزه مصطفی(ص) با حضور رئیس جمهور و بیش از 150 نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور آغاز شد.

آغاز پنجمین دوره اعطای جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) با حضور رئیس جمهور

 به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) به میزبانی شهر اصفهان دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور، دانشگاهیان، نخبگان، فرهیختگان و ۱۵۰ نفر از دانشمندان بین المللی در مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه‌ای اصفهان آغاز شد.

این نخستین بار است که جایزه مصطفی(ص) خارج از تهران برگزار می‌شود و اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تمدن اسلامی، میزبان این جایزه است.

جایزه مصطفی(ص) به دانشمندان جهان اسلام اعطا می‌شود. در وهله نخست به شناسایی و معرفی از چهره‌های برتر علم و فناوری می‌پردازد و در گام بعدی، نسبت به شبکه‌سازی میان اندیشمندان جهان اسلام اقدام می‌کند.

جایزه مصطفی(ص) که پیش از این برای تقدیر از دانشمندان مسلمان در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ اعطا شده است، با هدف تقدیر از برترین دانشمندان جهان اسلام در قالب یک جایزه بین‌المللی معتبر دوسالانه طراحی شد.

این جایزه به نام نبی مکرم اسلام(ص) به دلیل تأکید بسیار آن حضرت بر علم‌آموزی، به نام یکی از القاب آن حضرت یعنی مصطفی(ص)، به معنای برگزیده نام‌گذاری شده‌ است.

همزمان با این جایزه نشست‌ها و سخنرانی‌های علمی دیگری هم برگزار می‌شود. نهمین دوره از نشست‌های تبادل تجربیات علم و فناوری (استپ/ STEP) (science and technology exchange program) یکی از این برنامه‌هاست که با همراهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی میزبان شماری از برترین دانشمندان در این حوزه و علاقه‌مندان خواهد بود.

پنج دانشمند برجسته و برتر جهان اسلام به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی جهان اسلام در دنیای کنونی در پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) در اصفهان معرفی و از آنان تجلیل می‌شود.

جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) به نوبل اسلامی در جهان مشهور است. پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) از ۷ تا ۱۲ مهرماه به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول