اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

علت ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در هورالعظیم عراق عمدی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: علت ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در هورالعظیم عراق عمدی و فقط ۱۰ درصد آن‌ها به طور سهوی رخ می‌دهند.

علت ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها در هورالعظیم عراق عمدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، داوود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انتشار دود در هوای اهواز، دشت‌آزادگان و بندر ماهشهر ناشی از تداوم آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم است.

وی افزود: دیروز به دلیل شرجی و رطوبت، دود در آسمان کمتر بود، ولی از دیشب به علت کاهش شرجی و وزش باد، دود ناشی از آتش سوزی به شهر‌های یاد شده رسیده است و شاهد آلودگی هوا هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه آتش سوزی این تالاب بین المللی درحال گسترش است، ادامه داد: باتوجه به تامین حقابه تالاب باتلاش و همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط و بهبود شرایط اقلیمی، آتش سوزی‌ها بخش ایرانی را تهدید نمی‌کنند و فقط دود آن سبب آلودگی هوا می‌شود.

وی خشک بودن و بی آبی‌تالاب را علت وقوع آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب بین‌المللی هورالعظیم عنوان کرد و گفت: مسوولان کشور عراق برای خاموش کردن آتش همکاری نمی‌کنند، به طوری‌که پارسال نیز باوجود اعزام بالگرد‌های آبپاش برای خاموش کردن آتش، اما این کشور اجازه اعزام نداد و عملیات لغو شد.

وی درباره رایزنی‌ها و پیگیری‌ها در سطح بین‌المللی و از سوی وزارت امور خارجه نیز بیان کرد: درخواست تشکیل جلسه مدیریت بحران ملی برای بررسی موضوع و رفع این مشکل شده است و امیدواریم به زودی شاهد برطرف شدن این مسئله باشیم.

میرشکار در پایان تصریح کرد: علت ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها عمدی و فقط ۱۰ درصد آن‌ها به طور سهوی رخ می‌دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول