اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر خارجه ترکمنستان با دبیرکل سازمان جهانی گمرک

وزیر امور خارجه ترکمنستان و دبیرکل سازمان جهانی گمرک دستور کار همکاری بین دو طرف و چشم‌انداز تعامل بیشتر را بررسی کردند.

دیدار وزیر خارجه ترکمنستان با دبیرکل سازمان جهانی گمرک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با «کونیو میکوریو» دبیرکل سازمان جهانی گمرک که به «عشق‌آباد» سفر کرده است، دیدار و گفت‌‌و‌گو کرد.

در چارچوب این دیدار دستور کار همکاری بین ترکمنستان و سازمان جهانی گمرک و همچنین چشم‌انداز تعامل بیشتر دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مرداف در سخنانی با تاکید همکاری با سازمان جهانی گمرک را برای کشورش یک بردار مهم مشارکت برای بهبود فعالیت‌های گمرکی، تضمین امنیت جابجایی برون مرزی کالا و توسعه تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی عنوان کرد.

وی در ادامه خاطرنشان شد که ترکمنستان برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و همچنین قابلیت‌های حمل‌و‌نقل و لجستیک خود اهمیت زیادی قائل است. در این راستا، محورهای حمل‌و‌نقل و ترانزیتی و تسهیلات گمرکی جدید در این کشور ایجاد و پایه مادی و فنی خدمات گمرکی به طور مرتب  تقویت می‌شود.

دو طرف به تعامل موفق خود در چارچوب نشست‌ها، کنفرانس‌ها و مشاوره‌های بین‌المللی و منطقه‌ای که توسط سازمان گمرک جهانی برگزار می‌شوند، اشاره و بر اهمیت تشدید روابط جهت گسترش و تقویت چارچوب قانونی با فعالیت‌های گمرکی بین‌المللی تاکید کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول