اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اولویت پرداخت تسهیلات، با واحدهای راکد و نیمه راکد تولیدی خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد و نیمه راکد تولیدی استان باید در اولویت کاری قرار گیرد و از قابلیت سازمان های توسعه ای چون ایمیدرو، ستاد فرمان امام (ره) و ... استفاده شود.

اولویت پرداخت تسهیلات، با واحدهای راکد و نیمه راکد تولیدی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی عصر امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد اظهارداشت: پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد و نیمه راکد باید در اولویت کاری قرار گیرد.

وی گفت: پیشرفت در بخش خصوصی و اقتصادی نیازمند تعامل بیشتر واحد‌های تولیدی با دستگاه های اجرایی مرتبط است.

ویافزود: از ظرفیت ستاد تسهیل در کشور با انجام مکاتبات می شود استفاده کرد تا مشکلات سریع تر پیگیری و رسیدگی شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: فرمانداران با جمع آوری مشکلات تولیدی در شهرستان ها می توانند در کارگروه تسهیل شهرستان، موانع تولید را رفع کنند و تا کنون نیز در شهرستان های فردوس، قاین و بشرویه این اقدام انجام شده است.

قناعت از دستگاه های اجرایی خواست ظرفیت های جدید معدنی، کشاورزی و صنعتی را برای اجرای طرح های توسعه ای و تکمیل زنجیره های تولید در دستور کار قرار دهند.

مقام عالی دولت در خراسان‌جنوبی در خصوص واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد در استان نیز گفت: امسال نیز همچون سال قبل درصدد احیای واحد‌های راکد و فعال کردن واحد‌های نیمه فعال هستیم.

قناعت بر بهره گیری از قابلیت  مرز تاکید و ابراز امیدواری کرد: با تلاش مضاعف به زودی شاهد افزایش حجم صادرات به کشور همسایه باشیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از قابلیت سازمان های توسعه ای مثل امیدرو، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) می توان برای بازگشت به چرخه تولید واحدهای راکد و نیمه راکد بهره مند شد.

قناعت از دستگاه های اجرایی خواست تا نسبت به عمل کردن به مصوبات کارگروه رفع موانع تولید توجه ویژه داشته باشند و تا یک ماه آینده رسیدگی به مصوبات به استاندار باید گزارش داده شود.

وی در خصوص بهره مندی از اعتبارات ملی گفت: مدیران باید از مرکز و با حضور در تهران پیگیر دریافت مجوزها برای واحد‌های تولیدی و کسب اعتبارات با کمک نمایندگان مجلس باشند.

پایان پیام/

استاندار امروز همچنین از دو مجموعه اقتصادی در منطقه ویژه شامل تولید فرآورده‌های نفتی پترو پالایش و کارخانه تولید کاشی و سرامیک بازدید کرد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول