اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

پاکستان: گروه‌های تروریستی در افغانستان تهدید امنیتی هستند

سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان را تهدید امنیتی بزرگ برای اسلام آباد برشمرد.

پاکستان: گروه‌های تروریستی در افغانستان تهدید امنیتی هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان را تهدید امنیتی برای اسلام آباد برشمرد.

به گزارش «رادیو پاکستان» «منیر اکرم» نماینده دائم پاکستان در شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت که گروه‌های تروریستی فعال در افغانستان تهدید امنیتی بزرگ برای پاکستان هستند.

وی حزب «تحریک طالبان» پاکستان را مسئول یک رشته حملات تروریستی در پاکستان از خاک افغانستان که جان سربازان و غیرنظامیان  این کشور را گرفته است، برشمرد.

او گفت که دستیابی تروریست‌های تحریک طالبان به سلاح‌های نظامی پیشرفته به جا مانده از نیروهای غربی در افغانستان حملات مرزی را مرگبارتر کرده است.

حملات تشدید شده توسط طالبان پاکستان و سایر گروه های تروریستی در سال جاری صدها نفر را که اکثرا اعضای نیروهای امنیتی بودند، کشته‌اند. ارتش کشته شدن دستکم ۲۲۰ نظامی را تایید کرده است. «انوار الکاکار» نخست وزیر موقت پاکستان  روز سه شنبه گفت: «ما نگرانی داریم زیرا گروه‌هایی مانند  طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند. اردوگاه های آموزشی در خاک آنهاست و برای ما نگران کننده است.»

سفیر پاکستان در سازمان ملل از جامعه جهانی و دولت موقت افغانستان خواست تا با پاکستان برای بازگشت همه افغان‌های غیرمجاز همکاری کنند.

وی همچنین گفت که پاکستان به هدف جهانی عاری از سلاح اتمی و تضمین امنیت بی وقفه برای همه کشورها متعهد است.

دولت پاکستان اخیرا افغانستان را به ساخت و ساز‌های غیرقانونی در یک گذرگاه مرزی مهم بین دو کشور متهم کرد و آن را نقض حاکمیت ارضی خود خواند.

گذرگاه مرزی «تورخم» در استان «خیبر پختونخوا» در شمال غربی پاکستان اخیرا پس از تبادل آتش بین نیروهای پاکستان و طالبان بسته شد و صدها دستگاه کامیون حامل کالاهای ضروری در هر دو طرف سرگردان شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول