اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بیش از ۶ هزار فقره انشعاب غیرمجاز آب در خوزستان شناسایی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: بیش از 6 هزار فقره انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان شناسایی شد.

بیش از ۶ هزار فقره انشعاب غیرمجاز آب در خوزستان شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان امروز در جمع خبرنگاران درباره وجود انشعابات غیرمجاز آب در استان اظهار کرد: در 6 ماهه ابتدای سال جاری بیش از 6 هزار فقره انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان شناسایی، تعیین تکلیف و با نصب کنتور به انشعاب مجاز تبدیل شد. 

وی انشعاب‌های غیرمجاز را معضلی برای تامین پایدار آب دانست و افزود: این انشعابات علاوه بر دامن‌زدن بر تشدید کم‌آبی‌ها، موجب آلودگی شبکه توزیع آب، کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت سوراخ‌گیری غیراصولی، تضییع حقوق مشترکان قانونمند، افزایش هدررفت آب و تخریب دستگاه‌های اندازه‌ گیری آب و مشکلات تأمین آب را دامن می‌زند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تاکید کرد: به منظور مدیریت شبکه توزیع آب استان، پیمایش لحظه‌ای مشترکان با جدیت در حال انجام است و گروه‌های سیار شرکت آب و فاضلاب خوزستان در تمامی شهرها و روستاهای تحت پوشش با پیمایش لحظه‌ای شبکه توزیع، با متخلفان و هرگونه انشعاب غیرمجاز آب بشدت برخورد می‌کنند.

وی عنوان کرد: خسارات مستقیم و غیر مستقیم ناشی از اینگونه انشعابات باعث شده که طی سال‌های اخیر شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته و برخورد با عاملین برقراری اینگونه انشعابات را با انسجام بیشتری مورد پیگیری قرار دهد.

وی به افرادی که به‌صورت غیرمجاز از شبکه توزیع آب برداشت می‌کنند هشدار داد و گفت: اینگونه افراد فقط تا پایان مهرماه سالجاری، فرصت دارند نسبت به قانونی کردن انشعاب و دریافت اشتراک به ادارات آب در شهرهای استان مراجعه  کنند در غیر اینصورت از ابتدای آبان‌ماه جاری بدون هیچ بخشودگی مشمول جرایم سنگین مالی خواهند شد.

کرمی‌نژاد خاطرنشان کرد: مرکز ارتباطات مردمی آبفا (سامانه 122) به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در رابطه با انشعابات غیرمجاز  است تا در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول