اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

عباسی: دانشگاه نیازمند تحول جدی در حوزه فرهنگی است

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی به بررسی وضعیت علمی دانشگاه‌ها پرداخت و پیشنهاداتی را برای تغییر و تحول فضای فرهنگی دانشجو‌‌ها ارائه کرد.

عباسی: دانشگاه نیازمند تحول جدی در حوزه فرهنگی است

مجید عباسی رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی توانا، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: «آغاز سال تحصیلی، نوید یک دوران جدید است. دورانی که باید در آن، شاهد حرکت و تغییر از شرایط موجود به شرایط مطلوب باشیم. بنابراین وزارت علوم نیز باید راهبرد و برنامه خود را بر تغییر و ارتقاء وضعیت علمی دانشگاه‌ها متمرکز کند. تغییری که روند پرشتاب سرعت علمی کشور را هم در منطقه غرب آسیا و هم در سطح جهانی تدوام و توسعه ببخشد.»

وی با بیان اینکه رشد علمی بدون توجه به مباحث اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی ممکن نیست گفت: «معتقدم تغییر و تحولاتی که در چند سال اخیر در فضای دانشگاه‌ داشته‌ایم، نشان داد که باید در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، اقدامات جدی صورت گیرد. تحولاتی مانند قضیه کرونا و سبک جدیدی از تحصیل به شکل مجازی یا اغتشاشاتی که در دانشگاه‌ها نیز رخ داد. اگر از ارتقای سطح اخلاقی و فرهنگی دانشجویان غافل شویم، حتی اگر تولید علم نیز محقق شود آن علم نافع نخواهد بود.»

دکتر عباسی ادامه داد: «در دانشگاه با اقشاری سر و کار داریم که فرهیخته محسوب می شوند. اخلاق و منش دانشجو باید در تراز یک دانشجوی انقلابی باشد. البته تغییر فرهنگی و اجتماعی بدون همکاری و کمک تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی مانند بسیج دانشجویی،انجمن‌های اسلامی، جنبش عدالتخواهی و... محقق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: لذا اگر معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی که در راس سیاست‌گذاری فرهنگی است برنامه‌ای تدوین می‌کند، زمانی می تواند آن برنامه را محقق و به مرحله اجرا بگذارد که تشکل های دانشجویی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از آن حمایت کنند.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: در حقیقت وظیفه اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توأم نمودن علم با تهذیب و اخلاق است تا ما شاهد شرایط مناسبی به لحاظ فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها باشیم و به سوی شکل‌گیری دانشگاه تمدن‌ساز حرکت کنیم.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول