اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نخستین تجربه در لغو روادید سفرهای توریستی

مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی گفت: اولین گردشگران روسی پس از انعقاد قرارداد ایران با روسیه مبنی بر لغو روادید گردشگری دو طرفه به کشور ما آمدند.

نخستین تجربه در لغو روادید سفرهای توریستی

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در حاشیه ورود به مازندران برای شرکت در رویداد بین المللی گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اولین گردشگران روسی پس از انعقاد قرارداد ایران با روسیه مبنی بر لغو روادید گردشگری دو طرفه به کشور ما آمدند.

وی افزود: لغو روادید سفرهای توریستی به این صورت است که ما بین ۵ تا ۵۰ نفر را پذیرش می‌کنیم که بدون ویزا می‌توانند وارد ایران شوند و بالعکس گردشگران ایرانی می‌توانند بدون روادید از جاذبه‌های روسیه بازدید کنند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: در این سفر ۲ گروه  دولتی و غیردولتی به ایران آمدند که گروهی از سوی وزارت توسعه اقتصادی روسیه هستند و بخش گردشگری نیز زیر نظر این وزارتخانه فعالیت می‌کند و گروه دیگر هم تعدادی از روسای آژانس‌های مسافرتی روسیه را شامل می شود.

اژدری ادامه داد: این گروه روسی مهمان استان مازندران هستند که بلافاصله پس از خروج از فرودگاه راهی شهر بابلسر می‌شوند و در هتل میزبان استقرار می‌یابند.

وی با اعلام اینکه برنامه‌های بسیار  متنوعی را همکاران ما در استان مازندران با کمک استاندار برای این گروه در نظر گرفتند، گفت: همانطور که می دانید ۵ مهر روز جهانی گردشگری است و به همین مناسبت برنامه ای با شکوه و بسیار خوب در هتل میزبان بابلسر دز حال برگزاری است که افتتاح نمایشگاه بین المللی گردشگری، برگزاری فستیوال غذا و تورهای آشنایی با نقاط مختلف استان مازندران از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی افزود: این برنامه‌ها تا روز شنبه ادامه خواهد داشت و با اتمام این سفر، آنها از طریق فرودگاه امام تهران به روسیه باز می گردند.

اژدری تصریح کرد: این گروه، گروه گردشگری پیشرو هستند و حین بازدید از جاذبه های مختلف مازندران، اقدام به تولید محتوا (عکس، فیلم، پست‌های اینستاگرامی و سایر پلتفرم‌ها) خواهند کرد تا در کشور خود انتشار دهند و مازندران و ایران را برای مشتریان و گردشگران روس معرفی کنند.

وی در پایان بیان کرد: این اولین تجربه ما در لغو روادید است و هر کاری در آغاز  نگرانی هایی دارد ولی با یاری خدا این اقدام به خوبی انجام شد. و همه نهادهای مرتبط همکاری مناسبی داشتند.اما این آغاز کار است و ما به دنبال این هستیم که لغو روادید را کشورهای دیگر نیز تسریع دهیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول