اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رایزنی‌های محمد اسلامی در وین

رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه شصت و هفتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین با نمایندگان‌ هیأت‌های برزیل، چین و ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

رایزنی‌های محمد اسلامی در وین

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی رئیس‌ سازمان انرژی اتمی ایران که به وین سفر کرده با هیأت نمایندگان برزیل، چین و ونزوئلا در وین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار معاون رئیس‌ جمهور با هیأت نمایندگان برزیل بر لزوم توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف صلح‌آمیز هسته‌ای تأکید شد.

با توجه به سابقه طولانی و نیز تنوع فناوری هسته‌ای در ایران و برزیل، زمینه‌های مناسبی برای گسترش روابط در حوزه‌های مختلف صنعت هسته‌ای بین این دو کشور وجود دارد.

محمد اسلامی و هیأت همراه همچنین با نمایندگان هیأت‌های چین و ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کردند.

اسلامی و معاون سازمان انرژی اتمی چین (CAEA) در خصوص ساخت نیروگاه‌های اتمی، بحث و تبادل نظر کرده و در این ملاقات طرفین بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه و توسعه هر چه بیشتر روابط بین ایران و چین و نیز ضرورت مقابله با یکجانبه‌گرایی تأکید کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در حاشیه نشست آژانس با خانم «گابریلا خیمنس» وزیر امور انرژی ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف پزشکی هسته‌ای از جمله تامین رادیوداروهای تشخیصی و درمانی و نیز تجهیزات پزشکی هسته‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر امور انرژی ونزوئلا راه‌های توسعه روابط دو کشور در حوزه پزشکی هسته‌ای را بررسی کرده و در مواردی به توافق رسیدند. 

اسلامی پیش از این هم با رئیس روس اتم دیدار کرده بود. رئیس سازمان انرژی اتمی در این سفر ضمن شرکت در کنفرانس عمومی آژانس و ایراد سخنرانی در این نشست با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول