اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برگزاری ۳۰ عنوان برنامه طی هفته وحدت در گلستان

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: ۳۹ عنوان برنامه طی هفته وحدت توسط مرکز بزرگ اسلامی در استان گلستان برگزار می‌شود.

برگزاری ۳۰ عنوان برنامه طی هفته وحدت در گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام نورعلی دیلم بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به مناسبت هفته وحدت اظهار کرد: ۳۰ عنوان برنامه طی هفته وحدت توسط مرکز بزرگ اسلامی در استان گلستان برگزار می‌شود.

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: چهار نشست نخبگانی با حضور علمای شیعه و سنی و مهمانان کشوری، چهار محفل قرآنی و کاروان قرآنی، حضور علما در نماز جمعه، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته وحدت در استان گلستان است.

وی بیان کرد که تلاش می‌کنیم در هر شهرستان یک همایش یا جشنواره بزرگ برگزار کنیم و از ظرفیت خانواده‌های علما و روحانیت هم به صورت ویژه استفاده خواهد شد.

دیلم تاکید کرد: دشمن از وحدت بین اقوام و مذاهب ناراحت بوده و هر اندازه که وحدت را بیشتر نشان دهیم آنها سرخورده‌تر می‌شوند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان متذکر شد: فرهنگ تقریب و وحدت محدود به یک روز و یک هفته نیست و باید گفتمان وحدت در جامعه تسری یابد.

وی با بیان این‌که وحدت در ذات انسان وجود دارد و قرآن هم به آن امر کرده است، ادامه داد: نگاه و سیره پیامبر(ص) هم در قول و هم در فعل بر وحدت تاکید دارد و این امر در سیره اهل بیت(ع) هم استمرار یافته  است.

دیلم گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هم به مسئله وحدت ویژه تاکید داشته و عنوان می‌کردند که باید امور را با هم به پیش ببریم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان تصریح کرد  اگر به میوه وحدت نگاه کنیم باید عاقلانه با همدلی و همبستگی در کنار هم زندگی کنیم.

وی افزود: بین شیعه و سنی مولفه‌های مشترکی همچون کتاب خدا، کعبه و پیامبر(ص) وجود دارد که باید به آنها تمسک جوییم و امت واحده اسلامی را تشکیل دهیم.

دیلم گفت: باید حقوق یکدیگر را رعایت کرده و از هر کاری که سبب بدبینی می‌شود را دوری جوییم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان تاکید کرد: بهترین حربه برای دشمن که هزینه‌ای هم برای آنها در پی ندارد و می‌تواند بدون جنگ کار خود را به پیش ببرد اختلاف است لذا ما نباید این فرصت را به دشمن بدهیم.

وی تصریح کرد: جنگ قومیت‌ها حربه دشمن است و موضوع وحدت باید به عنوان یک تکلیف شرعی مد نظر ما قرار بگیرد.

دیلم بیان کرد: ایجاد تمدن نوین اسلامی جز با وحدت شیعه و سنی اتفاق نمی‌افتد و رهبران امت‌های اسلامی باید در کنار هم قرار بگیرند تا تمدن نوین شکل بگیرد.

پایان پیام/۸۳۰۲۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول