اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

انتشار ویدیوهایی از انتقال اتباع افغان و گلایه یک مسؤول

دبیر ستاد امر به معروف استان هرمزگان از وضعیت آشفته حضور اتباع خارجی در این استان گلایه و خواستار نظارت بر مهاجران و اتباع غیرمجاز در این استان شد.

انتشار ویدیوهایی از انتقال اتباع افغان و گلایه یک مسؤول

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، انتشار ویدیوهای مختلفی از حضور شبانه اتباع بیگانه در مناطق مختلف استان از یک سو و اشغال برخی بازارهای محلی و فعالیت های دوره گردی از سوی دیگر سبب شده تا فعالان اجتماعی از دستگاههای مسؤول در این زمینه خواستار اتخاذ تدابیر ویژه شوند.

حجت الاسلام حسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف استان نیز در دیدار با عبدالله مبینی رئیس سازمان ملی مهاجرت از آشفته بازار حضور اتباع خارجی در استان گلایه کرده و عنوان داشت: جولان اتباع در بازارهای استان و ادامه این روند سبب بیکاری بیش از پیش جوانان کشورمان خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از منکراتی که به‌طور مستمر توسط جوانان هرمزگانی مطالبه می‌شود، نبود نظارت کافی بر مهاجران و اتباع غیرمجاز به‌ویژه در حوزه بازار است و ادامه این روند غیرقابل تحمل است و دستگاه‌های متولی باید سریع اقدام جدی در این خصوص انجام دهند و جلوی این بی‌نظمی را بگیرند.

 

 

بسیاری از اتباع خارجی در استان هرمزگان از لیردف جاسک تا پارسیان به کار مالخری یا همان خرید ضایعات غیر قانونی مشغول هستند که این حوزه ارتباط مستقیمی با خرید اموال دزدی دارد.

از سوی دیگر برخی از اتباع خارجی بخصوص در شرق استان به عنوان راننده در قاچاق سوخت مشارکت دارند و بدلیل بعضا ناآشنایی با محورهای مواصلاتی استان، منجر به وقوع تصادفات مرگبار می شوند.

عده ای از اتباع خارجی نیز در حوزه قاچاق سوخت دریایی و قاچاق کالا در قشم به کار مشغول هستند و عده ای دیگر نیز با اجاره شراکتی یک منزل بخصوص در حواشی شهر بندرعباس، نرخ کرایه خانه را نیز افزایش داده اند.

هرمزگان از کمبود زیرساخت های آموزشی نیز رنج می برد و با این حال امسال میزبان تحصیل شمار زیادی دانش آموز تبعه بیگانه نیز در مدارس است که والدین را از این وضعیت نالان کرده است.

عبدالله مبینی رییس سازمان ملی مهاجرت نیز چندی قبل در این باره در نشستی پیرامون ساماندهی اتباع و مهاجران غیرمجاز در هرمزگان و بویژه جزیره‌های قشم و کیش، گفت: باتوجه به اینکه این مهم در اولویت برنامه دولت سیزدهم قرار دارد،  برای برطرف کردن مشکلات حوزه اتباع و مهاجران غیرمجاز و مقابله با معضل ورود غیرقانونی اتباع خارجی به مرزها، باید راهکاری اساسی اندیشیده شود.

یافتن راهکار اساسی که مسؤولان از آن سخن می گویند، باید هرچه جدی تر دنبال و از کمک نهادهای بین المللی نیز در این زمینه بهره گرفته شود و معضل مهاجران بیگانه را نیز در مناطق مختلف به شکل جدی تری دنبال کرد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول