اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: باید با گسترش ائتلاف‌های نظامی مقابله کرد

وزیر خارجه چین با بیان اینکه که باید با گسترش ائتلاف‌های نظامی مقابله شود، گفت که اختلافات بین کشورها را نیز باید از طریق گفتگو و راه‌های دیپلماتیک حل کرد.

پکن: باید با گسترش ائتلاف‌های نظامی مقابله کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) گفت که پکن خواستار عدم گسترش ائتلاف‌های نظامی در جهان مانند «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) است.

وانگ طی نشست خبری در پکن اظهار داشت که باید با گسترش ائتلاف‌های نظامی مقابله شود و اختلافات بین کشورها را نیز از طریق گفتگو و راه‌های دیپلماتیک حل کرد.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما باید محیطی مناسب برای تضمین امنیت همه ایجاد کنیم. هدف اصلی، حفظ مفهوم امنیت بر اساس اجتماع، همکاری و تاب‌آوری و حل اختلافات و منازعه‌ها بین کشورها از طریق گفتگو و مشورت است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر خارجه چین همچنین بر لزوم توجه کشورها به نگرانی‌های منطقی امنیتی یکدیگر و همکاری در زمینه پیشگیری از خطرات تاکید کرد.

وانگ در این‌باره تصریح کرد: «لازم است در برابر گسترش غیرمجاز و غیرقانونی ائتلاف‌های نظامی و تنگ کردن فضای امنیتی بر سایر کشورها مقاومت شود».

طبق این گزارش، وی همچنین از لزوم هماهنگی و حمایت بهتر امنیتی در حوزه‌های سنتی و غیرسنتی، تسریع در بهینه‌سازی همکاری و گفت‌وگو در زمینه‌هایی مانند امنیت زیستی، امنیت شبکه، امنیت داده‌ها و امنیت در حوزه هوش مصنوعی سخن گفت.

وزیر خارجه چین در این نشست خبری از سند راهنمای موسوم به «ایجاد جامعه‌ای با سرنوشت مشترک برای بشریت از طریق همکاری: ابتکارات و اقدامات جمهوری خلق چین» رونمایی کرد.

پیش از این، روزنامه دولتی چینی «گلوبال تایمز» در سرمقاله خود نوشته بود که با توجه به اقدامات آمریکا برای تحریک و دامن‌زدن به درگیری‌های منطقه‌ای و سوءاستفاده از متحدان خود، نام ائتلاف ناتو باید به «سازمان راهزنان آتلانتیک شمالی» تغییر کند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول