اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بازماندن 1000 دانش‌آموز از تحصیل در یزد صحت ندارد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد با بیان این‌که کمتر از یک درصد از جامعه دانش آموزی استان یزد به دلایل مختلف از تحصیل جاماندند، گفت: مردم دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سنین ۶ تا ۱۷ سال را به آموزش‌وپرورش معرفی کنند.

بازماندن 1000 دانش‌آموز از تحصیل در یزد صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد، با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در راستای جذب و آموزش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، اظهار کرد: طرح «شهید محمودوند» شامل شناسایی، جذب و آموزش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از سال گذشته به‌صورت سیستمی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر این که در استان یزد یک هزار دانش آموز از تحصیل جاماندند، افزود: کمتر از یک درصد جامعه دانش‌آموزی استان بازمانده از تحصیل هستند و بسیاری از آن‌ها دانش‌آموزان استثنایی و بعضی ناشی از تأخیر والدین در ثبت‌نام یا کودکان فوت‌شده یا به دلیل مهاجرت دانش‌آموزان است، بنابراین در واقع تعداد اندکی بازمانده از تحصیل واقعی داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش گفت: تلاش داریم با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر اقدام به شناسایی و بازگشت آن‌ها به چرخه تحصیل کنیم که در این راستا مهم‌ترین دغدغه آموزش‌وپرورش وجود دانش‌آموزانی با اطلاعات پستی نادرست است که شناسایی آن‌ها را دچار مشکل می‌کند.
رحیمی‌نژاد در مورد تعداد بازماندگان از تحصیل در استان تصریح کرد: تاکنون هزار و ۴۰۰ نفر بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در استان شناسایی شده که بر اساس هر گروه، راهکار‌هایی برای هدایت تحصیلی آن‌ها با همکاری دیگر دستگاه‌ها تدوین و برای اشتغال به تحصیل آن‌ها اقدام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ضریب پوشش تحصیلی این دانش آموزان در استان ۹۴ درصد است که این رقم با توجه به مهاجرپذیر بودن استان مطلوب است.
مدیرکل آموزش و پرورش، شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را نیازمند عزم همگانی مردم و مسئولان عنوان و بیان کرد: از همه دستگاه‌های استان می‌خواهیم که در این زمینه آموزش‌وپرورش را کمک کنند.
رحیمی‌نژاد ادامه داد: همچنین مردم استان دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سنین ۶ تا ۱۷ سال که مدرسه نمی‌روند را به آموزش‌وپرورش معرفی کنند که در این زمینه می‌توانند با شماره تلفن ۲۲_ ۳۳۱۴۴۶۲۱ تماس بگیرند تا کارشناسان مربوطه مقدمات حضور دانش آموزان را به تحصیل فراهم کنند.
پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول