اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ارائه آموزش مهارتی به ۵۸۲ نفر در محلات کم‌برخوردار همدان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان از ارائه آموزش مهارتی به ۵۸۲ نفر در محلات کم‌برخوردار به منظور ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

ارائه آموزش مهارتی به ۵۸۲ نفر در محلات کم‌برخوردار همدان

وهب مختاران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در راستای توانمندسازی محلات کمتربرخوردار و کاهش آسیب‌های اجتماعی از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۸۲ نفر در مناطق محروم استان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده‌اند.

وی شرکت‌کنندگان در کلاس‌های مهارتی را شامل ۴۸۳ زن و ۹۹ مرد عنوان کرد و افزود: بیکاری یکی از مشکلات جامعه امروزی است که باید با مهارت‌آموزی بستر کاهش آن و افزایش اشتغال پایدار را فراهم کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان یادآور شد: رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ارتقای آموزش‌های مهارتی، اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت است چراکه معتقدیم و شرکت در دوره‌های آموزشی در حل مشکل بیکاری کمک می‌کند.

وی یکی از دلایل نرخ بیکاری در جامعه را مربوط به افراد فاقد مهارت عنوان کرد و افزود: افراد دارای مهارت کافی در کمترین زمان جذب بازار کار می‌شوند.

مختاران با اشاره به اهمیت آموزش‌ فنی و حرفه‌ای در کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف و در بخش‌های خصوصی و دولتی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با ورود افراد دارای مهارت به چرخه تولید، سطح کیفی و کمی تولیدات افزایش می‌یابد و اشتغال مولد و پایدار رقم می‌خورد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول