اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«وحدت» نقش کلیدی در اقتدار و عظمت جامعه ایمانی دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ما باید با وحدتمان قدرتمند باشیم، هر فردی قدرت ناچیزی دارد، وقتی این قدرت‌ها هم‌افزا شد و در کنار هم قرار گرفت، می توان قدرت، اقتدار و عظمت جامعه ایمانی را به رخ کشید، ما ضعیف هستیم اما اگر خدایی شویم قدرت پیدا می‌کنیم.

«وحدت» نقش کلیدی در اقتدار و عظمت جامعه ایمانی دارد


به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم عهد سربازی که به مناسبت روز سرباز در لشکر 16 زرهی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: روز سرباز را خدمت همه عزیزان گرانقدر علی‌الخصوص جوانمردان دفاع از دین و جوانمردانی که فرزندان معنوی انبیاء و اولیاء به حساب می‌آیند تبریک عرض می‌کنم، روز سرباز، روز جوانمردی، غیرت، شهامت و شجاعت است.

وی ادامه داد: شما در دفاع از دین، حمایت از مستضعفان، حمایت از ارزش‌های الهی و معنوی و حمایت از جوانمردی پیشگام هستید، خدای متعال ما را دعوت به قوی شدن می‌کند و در آیه 60 سوره انفال می‌فرماید «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ»، یعنی (هر چه در توان دارید از نیرو و اسب‌هاى آماده بسیج کنید)، خداوند در این آیه فرموده هر چه می‌توانید باید قدرتمند باشید.

با وحدتمان قدرتمند باشیم

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ما باید با وحدتمان قدرتمند باشیم، هر فردی قدرت ناچیزی دارد، وقتی این قدرت‌ها هم‌افزا شد و در کنار هم قرار گرفت، می توان قدرت، اقتدار و عظمت جامعه ایمانی را به رخ کشید، ما ضعیف هستیم اما اگر خدایی شویم قدرت پیدا می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در آیه 165 سوره بقره می‌فرماید «أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِیعًا»، یعنی (تمام قدرت به دست خداست)، همه قدرت‌ها متعلق به خداست، خدای متعال ما را راهنمایی کرده و می‌فرماید اگر می‌خواهید قوی باشید با نماز، روزه، عبادت و بندگی قدرتمند می‌شوید، خداوند در آیه 45 سوره بقره می‌فرماید «وَاسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ»، یعنی (از شکیبایی و نماز یاری جویید).

وی خاطرنشان کرد: وقتی اهل نماز، روزه، عبادت و بندگی در پیشگاه خدا شدید، این به شما قدرت می‌دهد، چرا که در این صورت عقل شما پرورش پیدا می‌کند و اراده شما قوی می‌شود، نمونه بارز این اقتدار ایمانی امام (ره) و رهبر حکیم انقلاب اسلامی هستند، نمونه دیگر این اقتدار ایمانی، سید حسن نصرالله، حاج قاسم سلیمانی و امثال ایشان هستند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: ما باید در اخلاق، صداقت، ایمان و اعتقادات دینی قوی باشیم، هویت انسانی ما در قدرت ایمانی ما نهفته است، ما وقتی همدیگر را دوست داشته باشیم و برادر هم باشیم قوی خواهیم شد، در پادگان، آسایشگاه و خوابگاه احساس کنیم آن‌هایی که اطراف ما هستند عزیزترین برادران ما هستند و رابطه عاطفی، انسانی، اخوت دینی و برادری با آن‌ها داریم، نسبت به فرماندهان نیز همین‌گونه باشیم، فرماندهان نیز نسبت به شما که فرزندان آن‌ها هستید، اگر این رابطه محبت‌آمیز هر روز بیشتر شود مایه قدرت خواهد شد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: ما باید قدرت داشته باشیم، چرا که شاهد دنیایی هستیم که هنوز قدرت‌مداران ظالم و ستمگر، آسایش و امنیت مردم دنیا را به هم ریخته‌اند اما خوشبختیم از اینکه خانه کلنگی قدرت‌های استکباری در حال فرو ریختن است و در این میان بنای مستحکم تمدن اسلامی هر روز باشکوه‌تر از گذشته در حال کمال پیدا کردن و دیده شدن در انظار جهانیان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: هر روز که می‌گذرد چهره نازنین امام زمان (عج)، این پرچمدار امنیت، عدالت و صلح جهانی برای مردم دنیا بیشتر شناخته می‌شود و مردم بیشتر به آن حضرت دل می‌بندند، گویا بنای خدای متعال بر این است که می‌خواهد همه جهانیان بیدار شوند و آنان که در جست‌وجوی عدالت هستند، پرچمدار عدالت را ببینند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در دورانی هستیم که هر روز خبرهای خوبی می‌شنویم و شاهد اضمحلال دشمنان و اقتدار پیروان دین و منتظران ظهور منجی عالم بشریت هستیم.

وی بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) فرمودند هیچ آدم آبرومند و عزتمندی حق را رها نکرد، مگر اینکه خوار و ذلیل شد، و هیچ انسان ضعیف و ناتوانی با حق همراهی نکرد، مگر اینکه خدا او را به عزت، آبرو، اقتدار و عظمت رساند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی مثال بارز این حقیقت است که از زبان امام عسکری (ع) صادر شده است، گویا با این جمله آغاز ولایت امام زمان (عج) جهت برقراری حق و نابودی باطل کلید خورده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول