اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اندیشه‌های علامه حسن‌زاده آملی برگرفته از اسلام ناب بود

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اندیشه‌های علامه حسن زاده آملی برگرفته از اسلام ناب محمدی بود، گفت: یکی از ویژگی های بارز ایشان ولایت پذیری و اطاعت از ولایت فقیه بود.

اندیشه‌های علامه حسن‌زاده آملی برگرفته از اسلام ناب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، آیت‌الله علی معلمی شب گذشته در آئین دومین سالگرد ارتحال علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی در آستان امامزاده ابراهیم(ع)، اظهار کرد: آمل شهر فقاهت، علم، اندیشه، تدبر و سیاست است که چهره‌های علمی و فقهی زیادی از این شهرستان در جهان اسلام زبانزد و شاخص هستند.

وی در مورد شخصیت وارسته علمی، اجتماعی و عرفانی سالک توحیدی و عالم ربانی همانند علامه حسن زاده آملی، افزود: معظم له از شخصیت‌های بارز و بزرگ علمی و عرفانی بودند که در رشته‌های مختلف علمی همانند ریاضیات، نجوم، ادبیات، علوم غریبه، هیئت، طب اسلامی و دیگر علوم تبحر خاص داشتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در مازندران با بیان اینکه حضرت علامه حسن‌زاده آملی اساتید بزرگ، علمای وارسته و مراجع تقلید زیادی را به خود دید، تصریح کرد: شخصیت‌های بی‌نظیر همانند علامه دهر نه تنها برای شهرستان آمل و استان مازندران بلکه برای جهان اسلام افتخار بزرگ است.

معلمی با اشاره به اینکه آمل در میادین مختلف و برهه‌های تاریخی انقلاب اسلامی تاریخ‌ساز بوده و حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ مردم دیار هزار سنگر در نابودی کمونیست‌ها برای همیشه در تاریخ ماندگار و جاوید شد، متذکر شد: مردم این شهرستان ولایتمدار بوده و در برهه‌های مختلف در صحنه بودند و حضور پرشور آنها فراموش نشدنی است.

وی با اعلام حاکمیت اسلام در کشور اسلامی، یادآور شد: رویدادهای مختلف تاریخی کشورمان برای تبیین در کتاب‌های درسی کمتر دیده می‌شود و نباید زمان های بسیاری از تاریخ را از دست داد بلکه باید بیشتر به تبیین و تشریح ولایت فقیه پرداخت و با درج آن در متون درسی دهنیت نسل نوجوان و جوان کشور را واکسینه کرد.

امام جمعه قائمشهر با اعلام اینکه شاهد هستیم که تبلیغات گسترده استکباری بر افکار جوانان دختر و پسر این مرز و بوم تأثیر زیادی گذاشته است،گفت: ملت ایران افراد همیشه در صحنه هستند که در فتنه سال ۱۳۸۸ با حضور خودجوش حماسی بساط فتنه گران را در هم کوبیدند و برای همیشه از صحنه روزگار محو کردند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از اندیشه ناب محمدی و تفکر ارزشمند امام راحل در تشریح نقش برجسته ولایت فقیه در جامعه اسلامی است، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز علامه حسن‌زاده آملی ولایت‌پذیری و اطاعت از ولایت فقیه بود و حضور ارزشمند این عالم وارسته چه در قبل انقلاب اسلامی، چه در روزهای پیروزی انقلاب و بعد از آن چراغ راه برای هدایت و تبیین بوده است.

معلمی با اشاره به اینکه باید علامه ذوالفنون را در تعابیر مقام معظم رهبری شناخت و درک کرد، گفت: این عالم انقلابی و بی نظیر اسطوره زمان بوده و در حکمت، دانایی، اندیشه و عرفان همانند خود نداشت.

وی بیان کرد: این عالم وارسته بر نفس خود تسلط داشتند و همیشه در حال مراقب از نفس بودند پس باید در زندگی فردی، اجتماعی و اعتقادی خود از این عالمان وارسته و بزرگ الگو بگیریم تا سعادتمندی و بزرگی در دنیا و آخرت نصیب‌مان شود.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول