اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فرماندار همدان: جهاد کشاورزی زمین‌های فاقد آب را برای ساخت مسکن اختصاص دهد

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه جورقان هفت ماه است درگیر تعیین زمین نهضت ملی مسکن است گفت: جهاد کشاورزی در ساخت مسکن برای شهر جورقان انعطاف نشان دهد.

فرماندار همدان: جهاد کشاورزی زمین‌های فاقد آب را برای ساخت مسکن اختصاص دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسلم مخفی ظهر امروز در کارگروه امور زیربنایی و تامین مسکن با بیان اینکه پیگیری مسائل بخش‌های مختلف شهرستان همدان به خاطر گستردگی کار به دوش استان می‌افتد اما جزئیاتی را هم باید در شهرستان پیگیری کرد و منتظر استان نبود اظهار کرد: تقریبا هفت ماه است شهر جورقان دنبال زمین مسکن است و با توجه به تاکید استاندار باید جدی به این موضوع پرداخت.

وی با بیان اینکه در شهر مریانج قرار است جهاد کشاورزی به محض تعیین زمین سریع‌تر کار را برای تایید خاک پیش ببرد گفت: می‌طلبد در زمینی که آب نیست جهاد کشاورزی انعطاف بیشتری نشان دهد. 

فرماندار همدان تصریح کرد: موضوع تعیین تکلیف نوع و کلاس خاک مسئله مهمی است و از آنجا که همدان از ابتدا محلی برای کشاورزی بوده در خصوص تعیین زمین‌هایی برای مسکن مناقشاتی است.

وی تاکید کرد: ما هم اهمیت کشاورزی را می‌دانیم اما انتظار است جهاد کشاورزی انعطاف بیشتری در خصوص زمین‌هایی که آب ندارند و اختصاص آن برای ساخت مسکن داشته باشد.

مخفی با تاکید به اینکه بازنگری طرح هادی با توجه به درخواست روستاییان سرعت یابد گفت: ضمانت تسهیلات مسکن مسئله مهمی است و باید بانک‌ها کمک کنند  تا کار سرعت یابد.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان در اضافه کردن زمین نهضت مسکن ملی ورود خوبی داشته است  ادامه داد: امیدواریم ۱۱۰ هکتاری که در شهرک پرواز تعیین شده به زمین‌های مسکن شهرستان اضافه شود چراکه ظرفیت خوبی است و راهگشا خواهد بود. 

مخفی با بیان اینکه صدور پروانه‌های ساختمانی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن آغاز شده که برای امیدآفرینی در جامعه مهم است خاطرنشان کرد: تجربیات مسکن مهر باید در نهضت ملی مسکن توجه شود و سرانه‌های عمومی باید در پروژه‌های بزرگ دیده شود.

وی با بیان اینکه توجه به بافت فرسوده می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز مسکن را تامین کند و راهگشاست افزود: بازآفرینی شهری با نگاه به سکونتگاه‌های غیررسمی می‌تواند مشکلات اجتماعی را هم حل کند و نیاز به توجه دارد.

فرماندار همدان با بیان اینکه یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار از بافت فرسوده در سکونتگاه‌های غیررسمی کمکی بود و مردم می‌توانند در این بخش پای کار بیایند و کار مسکن پیش رود گفت: باید اطلاع‌رسانی در حوزه بافت فرسوده صورت گیرد تا مردم خود در حوزه بازآفرینی ورود کنند و به حوزه تامین مسکن کمک شود.

وی با اشاره به مشکلات کوی فردوس عنوان کرد: راه و شهرسازی و شهرداری باید همتی کنند و مشکلات این کوی حل شود.

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول