اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتحادیه اروپا: ایران باید بدون تأخیر با آژانس همکاری کند

در پی جدیدترین اظهارنظرات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اتحادیه اروپا از ایران خواست تا به طور کامل و بدون تأخیر با آژانس همکاری کند.

اتحادیه اروپا: ایران باید بدون تأخیر با آژانس همکاری کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی جدیدترین اظهارات «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) از جمهوری اسلامی ایران خواست تا به طور کامل و بدون تأخیر با آژانس همکاری کند.

پیش از این، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه مواضع منفی اخیر خود درباره ایران مدعی شد که اجرای فعالیت‌های راستی‌آزمایی مندرج در توافق‌های مشترک آژانس با ایران به پیشرفت مطلوبی دست نیافته است.

اتحادیه اروپا، جمهوری اسلامی ایران را به عدم همکاری با آژانس متهم کرد و مدعی شد:‌ «ما متأسفیم که ایران گام‌های لازم برای پایبندی به تعهدات هسته‌ای‌اش را برنداشته است».

 مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه‌شنبه گذشته نیز در زمینه عدم تمدید اعتبارنامه برخی از بازرسان آژانس از سوی ایران ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران در تصمیم خود درباره بازرسان این سازمان تجدیدنظر کند. (جزئیات بیشتر)

اتحادیه اروپا در حالی چنین بیانیه‌ای صادر کرده است که «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه آژانس فعالیت‌های راستی آزمایی ایران را براساس اصول بی‌طرفی، حرفه‌ای و واقع‌بینانه گزارش کند، گفت: ایران انتظار دارد پرونده «موضوعات باقیمانده» در اسرع وقت با همکاری آژانس مختومه اعلام شود». (جزئیات بیشتر)

پیش از آن نیز، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب ۲۵ شهریور در واکنش به بیانیه رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: البته جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت بی‌طرفی آژانس، به همکاری‌های مثبت خود در چارچوب توافقات انجام شده، ادامه خواهد داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول