اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تنش جدید چین و فیلیپین بر سر موانع دریایی

همزمان با تاکید فیلیپین بر انجام اقدامات لازم برای جمع‌آوری موانع دریایی چین در آب‌های مورد مناقشه، پکن می‌گوید این اقدامات قانونی و برای دور کردن کشتی‌های فیلیپینی از آب‌های این کشور است.

تنش جدید چین و فیلیپین بر سر موانع دریایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت فیلیپین امروز (دوشنبه) ادعا کرد که چین در آب‌های مورد مناقشه در دریای جنوبی چین، موانع دریایی شناور قرار داده است.

«ادواردو آنیو» مشاور امنیت ملی فیلیپین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور تمام اقدامات لازم برای جمع‌آوری موانع دریایی قرار داده شده توسط چین در آب‌های مورد مناقشه را انجام خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه آنیو ضمن انتشار تصاویری از لحظه قرار گرفتن موانع دریایی چین، آمده است: « ما نصب موانع شناور توسط گارد ساحلی چین را محکوم می‌کنیم. قراردادن موانع توسط جمهوری خلق چین، حقوق صیادی سنتی ماهیگیران ما را نقض می‌کند».

وزارت امور فیلیپین نیز امروز گفت که این موانع نقض قوانین بین‌المللی است و مانیل تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از حاکمیت کشور و معیشت ماهیگیران خود انجام خواهد داد.

سفارتخانه چین در مانیل هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره این تنش‌های جدید پاسخ نداده است.

با این حال، دولت چین با دفاع از نصب موانع شناور در آب‌های مورد مناقشه در دریای جنوبی چین توسط گارد ساحلی این کشور، اینگونه اقدامات را قانونی توصیف کرد.

به نوشته رویترز، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که گارد ساحلی اقدامات لازم را مطابق با قانون برای مسدود کردن و دور کردن یک کشتی فیلیپینی در دریای چین جنوبی انجام داده است.

پکن می‌گوید ۹۰ درصد دریای چین جنوبی تحت تملک این کشور قرار دارد که مناطق انحصاری اقتصادی ویتنام، مالزی، برونئی، اندونزی و فیلیپین را شامل می‌شود.

 

 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول