اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

۳۰ هزار دانش‌آموز از حوزه‌ اقتصادی و نظامی یزد بازدید می‌کنند

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوهای تبیینی ویژه دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری، گفت: ۳۰ هزار دانش‌آموز یزدی از حوزه‌ اقتصادی، نانو و نظامی استان بازدید می‌کنند.

۳۰ هزار دانش‌آموز از حوزه‌ اقتصادی و نظامی یزد بازدید می‌کنند

حسن عبدالهیان، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برنامه‌های فراگیر فرهنگی و پرورشی مدرسه بر اساس پنج هدف پایه شامل ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی تدوین و هر یک از اهداف با برنامه‌ها و محورهای مختلفی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و پرورشی یکی از معاونت‌های مهم و گسترده در آموزش و پرورش است و ۶۰ درصد برنامه‌های آموزش و پرورش را این معاونت انجام می‌دهد،‌ افزود: طرح اقامه نماز اول وقت با عنوان طرح نورچشمی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش در این حوزه است که بیش از یک هزار نمازخانه در مدارس استان برای برپایی نماز جماعت آماده شاه است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد به تعداد ۶۰۲ امام جماعت در مدارس استان در سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و گفت: امیدواریم امسال استقبال بیشتری از طرف روحانیون در این خصوص با تمام مشکلات موجود شاهد باشیم.
عبدالهیان تصریح کرد: در سال گذشته هشت هزار متر مربع فرش برای نماز خانه‌های مدارس تهیه شد و امسال نیز برای تکمیل مابقی نمازخانه مدارس استان رایزنی‌هایی با خیرین و بعضی از دستگاه ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دو هزار و ۲۶۱ مترمربع وضوخانه و سرویس بهداشتی در مدارس استان در سال تحصیلی جدید آماده بهره‌برداری است.

معاون پرورش آموزش و پرورش یزد همچنین به برگزاری جشن تکلیف در مدارس استان اشاره کرد و گفت: پیش بینی میشود امسال نیز ۲۵ هزار دانش آموز به سن تکلیف خواهند رسید و به صورت متمرکز در شهرستانها نیز جشن تکلیف دانش آموزان برگزار خواهد شد.
عبدالهیان اظهار کرد: فعالیتهای انجام شده در استان یزد در حوزه برپا کردن نماز جماعت دانش آموزی در سال گذشته باعث انتخاب استان یزد به عنوان یکی از پنج استان برتر در اجلاس نماز دانش آموزی شد.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های معاونت پرورشی برگزاری مراسم اعتکاف دانش‌آموزی که در سال گذشته با مشارکت ۹ هزار دانش آموز در استان برگزار و همچنین اجرای طرح دوشنبه های نمازی در مدارس کم برخوردار استان و اعمال کردن تغییرات درسی در مورد شناخت و معرفت دانش آموزان به نماز و برگزاری کرسی های آزاداندیشی در موضوعات دینی و اعتقادی دانش آموزان و دوره هایی برای توانمند سازی معلمان و مدیران مدارس است.

معاون آموزش و پرورش یزد گفت: طرح مصباح الهدی با موضوع امام شناسی در سال گذشته در قالب پویشها و برنامه های مختلف در مدارس استان با محوریت امام صادق پیشوای اندیشه برگزار و امسال با محوریت امام موسی کاظم در شهرستان میبد دنبال می‌شود.
وی به فعالیتهای انجام شده در حوزه مهدویت در قالب تربیت مهدوی دانش‌آموزان اشاره و تصریح کرد: استان یزد به عنوان دبیرخانه پایگاه مهدویت و انتظار در کشور تعیین شده است و این پایگاه با برگزاری جشنواره ها در سطح استان و سراسر کشور سال رتبه اول را کسب کرد.

عبدالهیان ادامه داد: برگزاری صبح گاههای انتظار در دوشنبه های هر هفته در مدارس برای دانش آموزان و اولیا و برگزاری دهمین جشنواره بیعت در غربت از دیگر برنامه های حوزه مهدویت است.

وی یکی دیگر از حوزه‌های فعالیتی معاونت پرورشی اداره کل استان را حوزه فرهنگی و هنری اردوگاه ها و کانون ها برشمرد و افزود: مرحله پایان مسابقات کتابخوانی دانایی و توانایی را با مشارکت ۷۰۰ دانش آموز راه یافته به مرحله استانی دنبال خواهیم کرد.

معاون آموزش و پرورش یزد به جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: سال گذشته استقبال خوبی از این جشنواره در استان با مشارکت ۷۴۰ دانش آموز شد که تعداد قابل توجهی نیز رتبه برتر کشوری را کسب نمودند.

این مقام مسئول ادامه داد: استقرار دبیرخانه کشوری سرود دانش آموزی به استان یزد اختصاص داده شده و در این راستا تقویت مربیان هنری و دوره تربیت مربی سرود و تئاتر را خواهیم داشت.
وی به برگزاری همایش شوراهای منتخب دانش آموزی استان و انتخاب شهردار مدرسه در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: ۲۲ کانون فرهنگی تربیتی در تابستان امسال برنامه های اوقات فراغت و جشنواره ها را برای بیش از ۵۰ هزار دانش آموزان استان برگزار نمودند.

عبدالهیان خاطر نشان کرد: امسال ۷۵۰۰ دانش آموز استان به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد و امیدواریم اردوی راهیان نور دریایی نیز داشته باشیم که با استقبال بیشتر دانش آموزان همراه شود.

وی از برنامه ریزی برای بازدید ۳۰ هزار دانش آموز از حوزه‌های اقتصادی و نانو و نظامی در قالب اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: برنامه‌های اردویی دانش آموزان امسال از هفته اول مهر

ماه است که امسال نیز برگزاری اردوهای یزدگردی و کویر نوردی را برای دانش آموزان خواهیم داشت.
این مقام مسئول از برپایی سینما دانش آموز در کلیه کانون های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: دومین مرکز کانون فرهنگی تربیتی کشور برای دانش
معاون پرورشی اداره کل در رابطه با اقدامات انجام شده در حوزه تربیتی و مشاوره و مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی گفت: هم اکنون ۹۲۶ مربی و معاون پرورشی و ۲۲۰ مشاور در مدارس استان مشغول به فعالیت هستند اما متاسفانه در حال حاضر با کمبود ۳۸۲ مربی پرورشی و ۵۳۰ مشاور در مدارس استان روبرو هستیم .

وی افزود : در این راستا علاوه بر صدور مجوز استخدام ۱۸۸ مربی پرورشی برای مهر ماه امسال تلاش داریم با توانمند سازی مشاوران فعال کنونی از طریق کارگاه های مهارتی کمبود نیروها را در این زمینه جبران کنیم.

عبدالهیان گفت: استان یزد به عنوان رییس  قطب چهارم کشور و از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ مهر ماه میزبان ۱۳۰ نفر از مدرسان درس تفکر و سبک زندگی کشور است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امسال ۱.۳ میلیارد تومان برای تجهیزات مدارس حاشیه شهرهای مروست و خاتم و ابرکوه و بهاباد به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی اختصاص خواهد یافت.


پایان پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول