اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

زنگ مهر و مقاومت در مدارس کردستان طنین‌انداز شد

زنگ مهر و مقاومت با حضور حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در بیش از سه هزار مدرسه شهری و روستایی استان کردستان طنین‌انداز شد.

زنگ مهر و مقاومت در مدارس کردستان طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مراسم نمادین جشن بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، معاون امور عمرانی استاندار، فرمانده سپاه بیت‌المقدس و جمع دیگری از مسئولان فرهنگی، اولیا و مربیان و دانش‌آموزان صبح امروز دوشنبه در دبستان دخترانه حیرت سجادی سنندج برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این مراسم بهترین و مهمترین کار برای دانش‌آموز را تحصیل علم دانست و گفت: اگر امروز صاحب نام این مدرسه (حیرت سجادی) برسر درب چندین مدرسه و مرکز علمی دیگر می‌درخشد، عزت علم را نشان می‌دهد و بی‌شک علم سلطنت می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی افزود: از اولیای دانش‌آموزان انتظار می‌رود محیط خانواده را برای فرزندانشان امن و زمینه‌ فراگیری علم و دانش را برای آنان فراهم کنند و از لحاظ مختلف مواظب رفتار، کردار و رفت و آمد فرزندانشان باشند.

وی از معلمان خواست دانش‌آموزان را به گونه‌ای تربیت کنند که افتخارآفرین باشند و معلمان غیر از علم، درس زندگی و آداب معاشرت را به دانش‌آموزان ارائه داده و علم خود را به روز کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: عوامل مدارس انجمن‌های اولیا و مربیان را فعال کنند چرا که آموزش خانواده در مدرسه از اهمیت زیادی برخوردار است و این مهم باید مورد توجه جدی باشد.

مسوولان زیرساخت‌های لازم برای علم‌آموزی دانش‌آموزان را فراهم کنند

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز گفت: مسوولان و متولیان وظیفه دارند در راستای علم‌آموزی و آموزش نسل جوان، زیرساخت‌های لازم را برای دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور فراهم کنند.

سردار امان‌الله گشتابی با بیان اینکه در این برهه علیرغم همه مشکلاتی که وجود دارد قطعاً می‌توانیم راه روشنی را برای فرزندان خود رقم بزنیم، خاطرنشان کرد: بالاترین چیزی که باعث پیش‌برندگی کشور می‌شود امنیت است که در زیر سایه تلاش نیروهای مسلح امروز ما بعد از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب، شاهد امنیت و آرامش و آسایش در کشورمان هستیم.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما امروز باید برای تأمین امنیت و پایداری آن باشد که در این راه بوسه بر دستان مردمان کشورمان هم می‌زنیم که بار دیگر دشمنان نظام را مأیوس کردند.

وی تصریح کرد: علم‌آموزی در سایه اقتدار و امنیت در کشور امکانپذیر است و از سوی دیگر معلمان مدارس هم به برنامه‌ریزی صحیح و هر آنچه که برای رشد و توسعه فرزندان این کشور نیاز است، توجه کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه خطاب به دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان عزیز بدانید که آینده کشور و استقلال و آزادی و بزرگی کشور ما به دست شما فرزندان غیور امکان‌پذیر است که امیدواریم با حمایت مسئولان استان بتوانیم آینده درخشانی را برای شما رقم برنیم.

سردار گشتابی اذعان کرد: مجموعه سپاه و بسیج در استان کردستان با همه ظرفیت خود در خدمت آموزش و پرورش در مرکز استان و شهرستان‌ها خواهد بود و در این راه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز اظهار کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و امروز مسئولان و اولیا به احترام این دانش‌آموزان و نظام تعلیم و تربیت در این آیین حضور پیدا کرده‌اند.

هاشم ناظمی‌جلال افزود: سال تحصیلی جدید در استان کردستان و با تلاش ۲۳هزار فرهنگی و عوامل کیفیت بخشی، مدیران مدارس و عوامل ستادی و با شعار کشوری "مدرسه قوی ایران قوی" و شعار استانی "مدرسه پویا و با نشاط" در حدود سه هزار مدرسه و ۱۲ هزار کلاس درس و با حضور بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز آغاز می شود.

وی ادامه داد: ما معتقدیم مسیر ایران قوی از طریق مدرسه قوی رقم زده می شود، لذا از همه مسئولان درخواست داریم همانند گذشته یار و یاور مدارس باشند و از اولیای دانش‌آموزان نیز انتظار می رود در طول سال ارتباط خود را با آموزش و پرورش حفظ کنند.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول