اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

صبحانه دانش‌آموزان باید در دو مرحله مصرف شود

رئیس گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با توجه به این‌که ساعات اولیه صبح یادگیری افراد ببشتر است، صبحانه دانش‌آموزان باید طی دو مرحله انجام شود.

صبحانه دانش‌آموزان باید در دو مرحله مصرف شود

 یوسف نقیایی، رئیس گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و با خبرنگار فارس، با اشاره به اهمیت مصرف صبحانه برای افراد به ویژه برای دانش‌آموزان، اظهار کرد:‌ مصرف صبحانه یکی از موارد تاثیرگذار در پیشرفت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان است.


وی افزود: با توجه به اینکه ذخایر قندخون بدن از نظر زمانی محدود است لذا طبیعی است که افراد در ساعات اولیه صبح، فعالیت مغزی پایینی داشته باشند و مصرف صبحانه می‌تواند این مشکل را برطرف کند. مصرف صبحانه دانش‌آموزان در دو مرحله انجام شود.

رئیس گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: برای اینکه یادگیری دانشآموزان در ساعات اولیه صبح از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد توصیه می‌شود ترجیحا مصرف صبحانه در دو مرحله انجام شود.

 نقیایای تصریح کرد: با توجه به اشتهای پایین بچه در ساعات اول صبح، قبل از رفتن به مدرسه یک صبحانه سبک مانند نان و مربا و یا نان و عسل مصرف کنند و صرف صبحانه دوم را در ساعت استراحت اول در مدرسه انجام دهند که بهتر است شامل مواد غذایی حاوی پروتئین بالا باشد.

وی بیان کرد: مصرف مواد غذایی دارای پروتئین منجر به رشد بافتی و مغزی و سیری پایدارتردر دانش آموزان می‌شود که مهمترین آن‌ها مصرف نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ آب پز و یا نان و حبوبات پخته مانند عدسی و خوراک لوبیا می‌باشد.

رئیس گروه تغذیه علوم پزشکی یزد با اشاره به نقش موثر مصرف میان وعده‌ها در افزایش یادگیری دانش آموزان خاطرنشان کرد: مصرف میوه و آجیل می‌تواند انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را برای دانش آموزان را فراهم کند و در نقطه مقابل آن هم مصرف تنقلات غیر تغذیه‌ای و نامناسب نه تنها نیاز‌های تغذیه‌ای دانش آموز را برطرف نمی‌کند بلکه مانع از مصرف وعده‌های اصلی بعدی مثل ناهار می شود.


پایان پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول