اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

آقامیرسلیم: طرح شفافیت مجدداً در هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص بررسی خواهد شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بررسی مجدد طرح شفافیت در هیأت عالی نظارت مجمع گفت: ریشه این بررسی، مشکلاتی بوده که در اجرای آن طرح برای دولت ایجاد می‌شود.

آقامیرسلیم: طرح شفافیت مجدداً در هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص بررسی خواهد شد

سید مصطفی آقامیرسلیم نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا در خصوص بررسی مجدد طرح شفافیت در هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: بررسی مجدد طرح شفافیت در هیئت عالی نظارت صحت داشته و ریشه آن نیز بررسی مشکلاتی بوده که در اجرای آن طرح برای دولت ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه اصل طرح شفافیت خصوصاً برای مجلس برقرار بوده و این بررسی به صورت رفع اشکال است، بیان کرد: از ابتدا موضوع شفافیت برای آراء نمایندگان مطرح است زیرا مذاکرات و اظهار نظرهای نمایندگان در موافقت یا مخالفت یک طرح، علنی و شفاف است.

آقامیرسلیم ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی این طرح در خصوص شفافیت آراء نمایندگان برای امور صنفی و منطقه‌ای استثناء شده است، بنابراین طرح شفافیت با موافقت مجلس به گونه‌ای اصلاح خواهد شد که در عمل جز خیر و صلاح نتیجه دیگری برای جمهوری اسلامی ایران در بر نداشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ضمن اشاره به دستور کار قرار داشتن طرح شفافیت در مجمع، عنوان کرد: به محض آماده شدن پیشنهادهای کارشناسی در خصوص این طرح در نهایت با همکاری مجلس به بحث گذاشته خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ طرح شفافیت در ابتدا در خصوص آرای نمایندگان مجلس بوده اما بعد این طرح را به همه کشور تعمیم دادند که همین مسأله مورد تأیید هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار نگرفته است زیرا اعتقاد آن‌ها بر این است که طرح شفافیت با گستردگی زیاد شدنی نیست اما ممکن است مجدداً در هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص بررسی شود. 

پایان پیام/        

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول