اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

سالانه ۵۵۰ تا ۷۰۰ پرونده قصاص به صلح و سازش ختم می‌شود

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه از صلح و سازش سالانه ۵۰۰ تا ۷۵۰ مورد از پروند‌های قصاص در کشور خبر داد.

سالانه ۵۵۰ تا ۷۰۰ پرونده قصاص به صلح و سازش ختم می‌شود

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضائیه، حجت الاسلام هادی صادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر صلح یاران در سراسر کشور فعال هستند، عنوان کرد: در حال حاضر همه صلح‌یاران در سطح کشور افتخاری کار می‌کنند و صلح‌یار غیر افتخاری نداریم.

وی افزود: این صلح‌یاران از طریق دادگستری استان‌ها و بر اساس دستور العمل‌های موجود شناسایی و جذب می‌شوند و علاقمندان به صلح‌یاری می‌توانند به داگستری‌های استان‌ها و یا مسئولان دادگستری در شهرستان‌های محل سکونت مراجعه و اعلام آمادگی کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به اینکه صلح‌یاران باید از بین کسانی انتخاب شوند که در بین مردم محلی دارای جایگاه و اعتبار ویژه باشند، تصریح کرد: کسانی که به حوزه صلح‌یاری ورود می‌کنند با جایگاه، اعتبار و آبروی ویژه‌ای که در بین مردم دارند و مردم آن‌ها را به عنوان ریش‌سفید و بزرگ پذیرفته‌اند، می‌توانند در حل‌وفصل پروند‌های قضایی بسیار موثر باشند.

وی از حضور ۲۰ هزار نفر صلح‌یار در سطح کشور خبر داد و گفت: نقش صلح‌یاران در استان‌ها برای رفع اختلافات و نزاع‌های قومی، قبیله‌ای و محله‌ای و همچنین در جهت اخذ رضایت از اولیای‌دم در پروند‌های محکوم به قصاص بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی با بیان اینکه سالانه ۵۵۰ تا ۷۰۰ پرونده مربوط به قصاص در سراسر کشور به صلح و سازش ختم می‌شود، خاطر نشان کرد: این صلح و سازش‌ها حاصل تلاش جمعی شورا‌های حل اختلاف، صلح‌یاران و سفیران صلح است.

وی افزود: سفیران صلح نیز به طور معمول از بین چهره‌های شناخته شده ملی انتخاب می‌شوند که با اعتبار و تجربه بیشتری که دارند به عنوان سفیران صلح در حل و فصل پروند‌های قضائی مشارکت می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول