اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اختصاص ۳۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت مسکن ملی در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور از اختصاص و واگذاری ۳۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در کشور خبر داد.

اختصاص ۳۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت مسکن ملی در کشور

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در نطنز اظهار کرد: امروز به دعوت نماینده نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی به این منطقه سفر کردم در این سفر مشکلات پیش رو در حوزه نهضت ملی مسکن و همچنین مشکلات شهرداری‌ها و مردم در موضوع زمین را بررسی کردیم.

وی افزود: در کشور بیش از ۳۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن آماده و در اختیار طرح قراردادیم و در خیلی از جاها عملیات آماده‌سازی و ساخت شروع‌شده است، اولویت ما در سازمان زمین و مسکن بعد از الحاق زمین، آماده‌سازی است که این کار را به جد دنبال می‌کنیم.

مالکی در خصوص نهضت ملی مسکن اصفهان گفت: در شهر اصفهان هنوز جمع‌بندی قطعی در مورد متقاضیان شهر اصفهان انجام‌نشده است  مسؤولان استان پیشنهاد‌هایی ارائه کرده اند و  آن را دنبال می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور خاطرنشان کرد: در برخی شهرهای استان اصفهان الحاق زمین انجام‌شده است  به‌عنوان‌مثال در کاشان بعد از ۱۴۰۰ واحد مسکونی، مجدداً ۵۰ هکتار زمین تأمین و در حال انجام مراحل اداری است، یکی از راهکارهای تأمین زمین ایجاد شهرک مسکونی است که مطالعات آن در حال انجام است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص کند پیش رفتن عملیات مسکن در نطنز و بادرود گفت: در بادرود و نطنز بخشی از زمین تأمین‌شده و یکی از سیاست‌های دولت، مصوبه شورای عالی مسکن و تأکیدات رئیس‌جمهور محترم، واگذاری به خود مردم است و امروز موضوع پیشرفت کند مسکن ملی در این دو شهر را بررسی خواهیم کرد.

مالکی در خصوص پیشنهاد شورای شهر بادرود برای ایجاد شهرک مسکونی در بلوار حرم گفت: در خصوص مکان معرفی‌شده محدودیت‌هایی از سوی منابع طبیعی وجود دارد  آمادگی این کار وجود دارد که با هم‌فکری مسؤولان استانی و منابع طبیعی این مشکل را حل کرد.

پایان پیام/63025

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول