اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

حمایت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ممنوعیت حضور کادر درمانی مرد در بخش زنان

رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص ابلاغ ممنوعیت حضور کادر درمانی مرد در بخش زنان در بیمارستان‌ها، گفت: این امر، اقدامی بسیار خوب و مورد استقبال است.

حمایت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ممنوعیت حضور کادر درمانی مرد در بخش زنان

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا، اخیراً غلام عباس ترکی معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ممنوعیت حضور کادر درمانی مرد در بخش زنان در بیمارستان‌ها را ابلاغ و آنرا لازم الاجرا دانسته است.

در همین راستا، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه توانا گفت: این امر از جانب دادستانی، اقدامی بسیار خوب و مورد استقبال مردم است اما باید در تلاش برای رفع مشکل منابع انسانی در کادر درمان نیز باشیم.       

وی با بیان اینکه از نظر اسلامی و شرعی نیز باید برای بانوان در بیمارستان‌ها، کادر درمانی و پزشک خانم قرار گیرد، افزود: این مسئله سبب آرامش خاطر بانوان هنگام مراجعه به مراکز درمانی می‌شود.

نماینده زاهدان در مجلس با اشاره به یکی از مشکلات موجود در کشور در خصوص دسترسی بانوان به کادر درمانی، اظهار کرد: در برخی از استان‌ها و مناطق محروم این مشکل به صورت جدی وجود دارد که ما در کمیسیون بهداشت با پیگیری‌های جدی در تلاش برای رفع مشکل کمبود کادر درمان هستیم.

لازم به ذکر است، نامه معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح ذیل است: تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های مورد نیاز پیرامون ممنوعیت حضور آقایان در بخش‌های درمانی مرتبط با بانوان، شامل اتاق‌های جراحی و زایمان، بخش‌های تخصصی زنان و همچنین نظارت بر حسن اجرا و رعایت کامل آن از سوی واحدهای ذیربط مورد تاکید است. معاونت‌های ذیربط در آن وزارتخانه، متناسب با تعداد و توزیع جغرافیایی جمعیت بانوان در سطح استان‌ها، برنامه ریزی لازم به منظور تأمین و تخصیص کادر درمانی زن، اعم از پزشک متخصص زنان و بیهوشی، پرستار، تکنیسین اتاق عمل و… جهت حضور در مراکز درمانی در سراسر کشور را در دستور کار قرار دهند.      

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول