اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

نیت کنید و به خانه دوم پدری وارد شوید

نیت کن و از باب المهدی اذن دخول بخوان. وارد حرم شو... فقط یادت باشد در این مکان پدری 28 ساله از دنیا رفته است. وقتی روی فرش حرم نشستی به این فکر کن که عربها رسمی دیرینه دارند که هر کس روی فرش خانه پدری شان بنشیند برایشان حرمت دارد و دست خالی ردش نمی کنند.

نیت کنید و به خانه دوم پدری وارد شوید

گروه زندگی ـ لعیا بغدادی: شاید این حرف را زیاد از زائرین شنیده باشید که وقتی از سفر زیارتی شان به عراق می گویند، حس بودن در حرم امام علی (ع) را اینطور توصیف می کنند: انگار در خانه پدری بودم؛حسی که داشتم حس غرور بود و امنیت .از روزی که پیامبر اعظم فرمودند:«من و علی پدران امت هستیم»؛ قلب تمام مومنین حس پدر و پسری به خود گرفت و در دل همه مومنات، محبت پدر و دختری جوانه زد.

و عجب پدری بود و هست علی (ع) ؛ اگر پدر پناهگاه است، چه پناهگاهی بزرگتر از علی(ع) و اگر پدر پشتیبان است، چه پشتیبانی بزرگتر از علی (ع).

چرا سامرا خانه پدری دوم شیعیان است؟

چند سالی هست که حس خانه پدری برای زائرین سامرا هم تکرار می شود. سامرا برای نگارندگان تاریخ مشرق زمین، یک مکان نظامی بوده است ولی برای شیعه به موازات بیش از هزار و ۱۰۰ سال تاریخ نویسی، خانه پدری امام زمان (عج).

شاید حس خانه پدری ما ریشه در احساسی است که امام زمان (عج) از سامرا دارند، چرا که اینجا خانه کودکی امام زمان است؛ محل زندگی پدر، پدر بزرگ ،مادر و مادر بزرگشان.مگر غیر از این است که شیعه واقعی احساسش باید در امتداد امامش باشد؟ بماند که در سامرا علاوه بر امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) ،حسین برادر امام حسن عسکری(ع)، نرجس‌ خاتون؛ مادر امام زمان (عج) و حکیمه خاتون عمه آن حضرت، همچنین سمانه؛ مادر امام هادی (ع) و همسر امام جواد (ع) هم مدفون هستند.

و از همه مهم تر مگر غیر از این است که امام زمان(عج) پدری مهربان برای شیعیان است و ما در سامرا به خانه پدرمان مشرف می شویم.

این خانه پدری محل عبادت و مناجات و زندگی ۳ تن از امامان شیعیان است و بهترین فرزندان در آن خانه تربیت شده اندو حالا هم هر کس در هر دوره ای به این خانه بیایید، لاجرم تربیت می شود. چه شهدا و مدافعان حرم که با آمدن به این خانه تربیت شدند و شهید به وطن شان برگشتند؛ مثل شهید مهدی نوروزی ملقب به شیرسامرا.

در تاریخ بسیار خوانده ایم ازآدم هایی که از طرف خلفای جور به عنوان نگهبان در کنار امام حسن عسگری(ع) بوده اند و با تاثیر ایشان متحول ‌شدند.خاصیت این خانه این است که انسان های بد را هم خوب می کند.

سامرا؛ غدیر خم دوم

سامرا فقط خانه پدری دوم نیست، بلکه غدیر خم دوم هم است. اگر روزگاری پیامبر(ص) در غدیر خم دست علی(ع) را بر دست گرفت و او را پیشوای مسلمین و مومنین پس از خود معرفی کرد، این خانه همانجایی است که امام حسن عسگری(ع) امام زمان(عج) را به عنوان پیشوای بعد از خود معرفی کرد. آری سامرا، یا همان خانه پدری امام زمان (عج)، غدیر خم او نیز بوده است.

روزگاری بر این خانه گذشت تا شد خانه غیبت! این خانه غیبت امروز تا آستانه ظهور، استواری اش و محل هدایت بودنش را حفظ کرده است. حالا این خانه که تا دیروز نشانه غیبت امام زمان عج بود، امروز نمادی از نشانه های عصر ظهور شده است. مگر غیر از این است که امروز مردانی از مشرق زمین که قرن ها قبل ائمه اطهار  وعده  داده بودند که زمینه ساز ظهور در آخرالزمان خواهند بود، ساختن سامرا را برعهده گرفتند و البته ایرانیان چه زیبا  این حرم را می‌سازند.

حال نیت کن و از باب المهدی اذن دخول بخوان وارد حرم شو... فقط یادت باشد در این مکان پدری 28 ساله بر اثر زهر از دنیا رفته است.وقتی روی فرش حرم نشستی به این فکر کن که عربها رسمی دیرینه دارند که هر کس روی فرش خانه پدری شان بنشیند برایشان حرمت دارد و دست خالی ردش نمی کنند.

راستی قبل از خارج شدن از خانه برای صاحبخانه هم دعا کن ...

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول