اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

جزئیات جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید به روایت شهردار مشهد

شهردار مشهد گفت: حدود ۱۰۰ نفر از فعالین رسانه‌ای استکبارستیز از حدود ۴۶ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید شرکت کرده‌اند.

جزئیات جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید به روایت شهردار مشهد

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا درباره نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید گفت: محوریت جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید، رسانه و زنان است.

وی افزود: قرار بر این شد که شهرداری مشهد مسئولیت برگزاری جشنواره خورشید و مراسم اختتامیه آن را بر عهده بگیرد و امور اجرایی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسؤلیت آقای مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی با حمایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ نفر از فعالین رسانه‌ای استکبارستیز از حدود ۴۶ کشور دنیا در این جشنواره شرکت کردند و بیش از ۲۴۰ اثر به جشنواره ارسال شده که درحال ارزیابی هستند. حدود ۱۲۰ نفر از مهمانان هم از فعالین رسانه‌ای داخل کشور هستند.

شهردار مشهد درباره پیوند این جشنواره با شهیده شیرین ابوعاقله گفت: این جشنواره یادبودی برای شهیده شیرین ابوعاقله است. او یک زن خبرنگار فعال بود که اصالتاً فلسطینی بود و تابعیت آمریکا داشت. او حدود ۲۵ سال اخبار مربوط به مبارزه مردم مظلوم فلسطین در برابر ظلم رژیم صهیونیستی را پوشش می‌داد. شیرین ابوعاقله توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و جشنواره بین‌المللی خورشید به نوعی بزرگداشتی برای شهیده شیرین ابوعاقله به عنوان یک زن شاخص در عرصه رسانه‌ که استکبارستیزی را پیشه خود کرده بود نیز به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: انگیزه شهرداری مشهد مقدس از پذیرفتن مسؤلیت برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره سه چیز است؛ ابتدا اهمیت موضوع رسانه، سپس پررنگ کردن حضور زنان در عرصه رسانه و در آخر عدم وجود جشنواره بین‌المللی در مشهد. ما در مشهد جشنواره بین‌المللی نداشتیم و امیدوارم که این جشنواره بین‌المللی در مشهد بصورت سالیانه یا دوسالانه برگزار شود.

گفتنی است اختتیامه این جشنواره هفتم الی نهم مهر ماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول