اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

حمایت جشنواره خورشید از حضور عفیفانه زنان در عرصه بین‌الملل

طاهره سادات امینی گفت:‌ دنیای امروز باید هماهنگ و همگام با فرایند جهانی شدن، نقش و جایگاه زنان را بپذیرد.

حمایت جشنواره خورشید از حضور عفیفانه زنان در عرصه بین‌الملل

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، اولین رویداد بین‌المللی رسانه «خورشید» به یاد شهیده راه روشنگری،«شیرین ابوعاقله» که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیده است به همت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار می‌شود. 

موضوع این جشنواره نقش رسانه‌ای زنان در تحقق عدالت اجتماعی، پایگاه امن خانواده و تهدیدهای رسانه‌ای، زن و رسانه مقاومت، رسانه و بردگی مدرن در جهان امروز است.

طاهره سادات امینی از فعالین در جشنواره رسانه‌ای خورشید، هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت از حضور عفیفانه زنان در عرصه بین‌الملل با هدف تاکید بر نقش و جایگاه خانواده و زنان در حساس‌ترین برهه‌های تاریخ عنوان کرد و گفت: شهیده شیرین ابوعاقله خبرنگاری بود که اولویت اول زندگی‌اش را برای کشف حقیقت،‌ طرح آن و دفاع از حق و حقانیت گذاشته بود و یک زن کنش‌گر بود و نه منفعل.

وی افزود: دنیای امروز باید هماهنگ و همگام با فرایند جهانی شدن، نقش و جایگاه زنان را بپذیرد؛ در واقع با برخورد واقعیت و تعقلات اجتماعی زنان، نگرشی متوازن و معقول از خود نشان دهد. یکی از این عوامل موثر بر این تغییر نگرش، رسانه‌ها هستند. رسانه‌ها در عصری که هویت‌ها مورد باز اندیشی قرار گرفتند، نقش موثری را در شکل بخشی این هویت بازی می‌کنند.

امینی درباره ابعاد مختلف ارتباط رسانه و زنان،‌ اظهار کرد: گاهی زنان در کثرت تولید محتوای رسانه‌ای هستند، گاهی زنان به عنوان مخاطب رسانه‌ای معرفی می‌شوند و گاهی بحث چگونگی بازنمایی زنان در رسانه مطرح می‌شود. امروزه رسانه‌های جمعی یکی از منابع قدرت محسوب می‌شوند؛ حتی در ایجاد تنوع در فرهنگ‌ها یکی از نقش‌های اساسی را به عهده گرفتند و سبک‌های زندگی را متأثر می‌کنند.

این فعال بین‌المللی افزود: رسانه‌ها می‌توانند نقش تسهیل‌گری یا تخریب‌گری داشته باشند، رسالت رسانه در نهادینه کردن فرهنگ مقاومت ما نقش بی بدیلی دارد و زنان از آنجایی که مسئولیت تربیت نسل آینده را به عهده دارند، می‌توانند از پیامدهای منفی رسانه‌های مهاجم که هویت مقاومت را نشانه گرفتند، پیشگیری کنند و با ارائه الگوهای سالم ثابت کنند که می‌توانند همچون عرصه‌های دیگری که خوش درخشیدند، در این عرصه هم مجاهدانه تلاش کنند و موفق باشند.

وی ادامه داد: عصر انقلاب اسلامی ایران از ابتدای آغاز نهضت خود بر پیامی صریح و شفاف استوار بوده است و آن بلند کردن پرچم اسلام ناب محمدی(ص) و باز آفرینی کارخانه انسان سازی است و دختران و زنان سرزمین‌مان و سایر زنان آزاده جهان، هم محصول این نهضت انسان‌ساز هستند و هم کنشگران مؤثر و مربیان بی‌همتای جامعه‌ای هستند که در مواجهه با هجوم و تخریب فرهنگ و انسانیت، در مسیر الهی خود گام برمی‌دارند.

امینی خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه غرب به خصوص رسانه‌های غربی بر حساس‌ترین حوزه فرهنگی یعنی عفت عمومی و بنیان خانواده در دهه‌های گذشته و به خصوص هجمه اخیر آن‌ها در حوزه عفاف و حجاب زنان و دختران، زنان جهان اسلام و زنان آزاده جهان که به هر نحوی در رسانه‌ها فعالیت دارند، این باور را دارند که مسئله حجاب و عفت عمومی یکی از ملزومات جامعه سالم است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول